شنبه ۲۹ تیر ۱۳۸۷ - ۱۷:۳۳
۰ نفر

اگر می‌خواهید برای سهولت سفر‌های تابستانی یک خودرو خریداری کنید بهتر است هر چه زودتر اقدام کنید زیرا به نظر می‌رسد ثبات چند هفته گذشته بازار خودرو یک آرامش قبل از توفان است.

تجربه ثابت کرده هر سال با فرا رسیدن مرداد ماه و اوج سفر‌های تابستانی، بازار به یکباره با افزایش تقاضا و به طور طبیعی رشد نسبی قیمت‌ها رو به رو می‌شود.

در چند هفته گذشته مهم‌ترین رویداد بازار خودرو، قطع شدن سهمیه بنزین خودروهای وارداتی با حجم موتور 1300 سی‌سی به بالا بود. در پی این رویداد، قیمت این خودروها کمی در بازار تهران تحت‌ تاثیر قرار گرفت.

از سوی دیگر، برخی فعالان بازار خودرو  همچنان از  بازار کم تقاضای خودرو‌هایی همچون پژو روآ و گرمی بازار پراید سخن می‌گویند. البته در هفته‌ای که گذشت قیمت پراید بنزینی با 100 هزار تومان کاهش به 8 میلیون و 50 هزار تومان رسید و گاز سوز آن نیز 8 میلیون و 200 هزار تومان معامله شد.

گویا قطع سهمیه سوخت خودروهای لوکس، بازار پراید را از نظر میزان خرید و فروش داغ‌تر کرده است. همانطور که پیش ازاین نیز  ذکر شد،  پژو روآ نیز هم‌اکنون،  قیمتش تقریبا  با پراید برابری می‌کند.

به گزارش ایسنا،  در هفته‌ای که گذشت روآ بنزین سوز با 250 هزار تومان کاهش به قیمتی معادل 8 میلیون و 50 هزار تومان در بازار رسید و مدل دو گانه سوز آن نیز با 200 هزار تومان کاهش،  8 میلیون و 500 هزار تومان معامله شد.البته ماجرا در مورد خودروهایی مانند تندر 90 کاملا متفاوت است.

در هفته گذشته مدل پایه این خودرو از 10 میلیون و حتی 10 میلیون و 300 هزار تومان به بالا معامله شد و قیمت مدل فول آپشن آن نیز به 14 میلیون و 800 تا 15 میلیون تومان رسید.

همچنین در هفته‌ای که گذشت 2 خودروی دیگر نیز مشمول افزایش قیمت شدند. پژو 405 با اندکی افزایش 14 میلیون و 600  تا 700 هزار تومان خرید و فروش شد و نوع گاز سوز آن نیز با 100 هزار تومان افزایش، 14 میلیون و 900 هزار تومان قیمت خورد.

در کنار پژو 405 نیز خودرو پژو 206 با افزایش قیمت رو به رو بود که قیمت‌های مدل‌های مختلف آن در جدول قیمت‌ها مشخص است.

کد خبر 58392

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز