طرح رنگ آمیزی «کافو»های مخابرات با هدف ایجاد زیبایی بصری، برای نخستین بار در تقاطع های مهم و پرتردد منطقه ۶ اجرا می شود.

کافوهای مخابرات

همشهری آنلاین-زینب زینال زاده: اتاقک های کوچکی که داخل آنها کابل های مخابراتی قرار دارند و در اصطلاح کافو نامیده می شوند را در معابر دیده اید. بیشتر این کافو ها به تابلو های تبلیغاتی تبدیل شده اند و کاربری دیگری ندارند.

مسئولان اداره زیباسازی شهرداری منطقه ۶، برای نخستین بار با استفاده از رنگ های چشم نواز و طرح های زیبا، آنها را به تابلوهای زیبای نقاشی تبدیل کرده اند.

«داود دانشور»، رییس اداره زیباسازی شهرداری منطقه ۶، در گفت و گو با خبرنگار همشهری محله گفت: «تهران رنگ ندارد و با توجه به این که منطقه ۶ در مرکز و قلب پایتخت قرار دارد و روزانه صدها جمعیت شناور در آن تردد می کنند، بیش از سایر مناطق، نیازمند استفاده از رنگ در آلمان های شهری است.»

او ادامه داد: «برای افزایش زیبایی بصری در قلب پایتخت از هر ظرفیت و فضاهای مناسب استفاده می شود.»

به گفته او رنگ آمیزی دیوارها به همت دانشجویان رشته های طراحی و گرافیک، کارهایی هستند که در راستای رنگ آمیزی منطقه انجام شده است.

دانشور درباره سبب رنگ آمیزی کافوهای مخابرات منطقه گفت: «کافوها کاربری خاصی ندارند اما با توجه به موقعیت جغرافیایی و نوع طراحی شان پتانسیل خوبی برای اجرای طرح های نقاشی و زیباسازی دارند.»

به گفته رییس اداره زیباسازی، در مرحله اول کافوهای مخابرات در تقاطع های مهم و پر تردد منطقه شناسایی شده اند: «در آستانه فصل بهار و با هدف افزایش زیباسازی، نقاشی کافوها در دستور کار این اداره قرار گرفته است. البته با توجه به شیوع ویروس «کرونا» تلاش می کنیم از طرح ها و رنگ های امید بخش که سبب تقویت روحیه شهروندان شود، استفاده کنیم.»

او افزود: «رنگ آمیزی کافو تقاطع خیابان ولیعصر(عج) - فاطمی به پایان رسیده است و رنگ آمیزی کافو تقاطع خیابان کارگر - بلوار کشاورز هم به زودی آغاز می شود.»

کافوهای مخابرات تقاطع های فاطمی-کارگر و کریمخان زند - شهید قرنی هم رنگ آمیزی خواهند شد.

داود دانشور در پایان تاکید کرد: «شیوع ناگهانی بیماری کرونا شهروندان را دچار اضطراب و نگرانی کرده است. بنابراین امیدواریم با اجرای چنین طرح هایی بتوانیم زمینه تمدد اعصاب و افزایش امید به زندگی مردم را فراهم کنیم.»

چشم نوازی رنگ در شهر خاکستری

شاید رنگ خاکستری کافوها هیچ وقت چشم رهگذران را خیره نمی کرد، اما این روزها رنگ آبی و ماهی های قرمز سبب توقف عابران کنار کافوها می شود. ایستادنی که با گرفتن عکس «سلفی» به پایان می رسد.

«اکبر رضایی»، کاسب خیابان ولیعصر(عج)، با ابراز رضایت از اجرای طرح نقاشی کافو مخابرات تقاطع خیابان ولیعصر(عج) – فاطمی، می گوید: «هیچ وقت گمان نمی کردم این اتاقک ها روزی موجب زیبایی شوند. با رنگ آمیزی، این خیابان زیباتر شده است و امیدوارم چنین طرحی در فضاهای بلااستفاده دیگر هم اجرا شود.»

«احمد حسینی» هم که با دوستانش کنار کافو رنگ شده مشغول گرفتن عکس یادگاری است، می گوید: «تماشای چنین تابلوهای زیبای شهری بی تردید موجب شادابی و نشاط شهروندان می شود.»

کد خبر 489494

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دروازه طهرون

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha