امسال با اینکه مدیریت شهری از لحاظ بودجه و منابع مالی در تنگنا بود، اما توانست با برنامه‌ریزی و تدبیر بخش دیگری از مطالبات شهروندان را پاسخ دهد.

شهربانو

همشهری آنلاین_ رضانیکنام: به هفته‌های پایانی سال که نزدیک می‌شویم حال و هوای شهر و محله  ها با تغییراتی همراه می‌شود. از یک سو شهروندان مشغول خانه‌تکانی می‌شوند تا خود را برای استقبال از بهار آماده کنند و از سوی دیگر مسئولان شهری در کنار انجام وظایف و امور جاری نگهداشت شهر با زیباسازی و زدودن گرد و غبار از چهره و نمای محله‌ها در طرح استقبال از بهار، شهر را خانه‌تکانی می‌کنند. در کنار همه این فعالیت‌ها به‌سامان رساندن طرح‌های جدید و تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام شیرینی تکاپوی روزهای پایانی سال را دوچندان می کند. در این باره با «علی زند» معاون فنی و عمران شهردار منطقه ۱۶ گفت‌وگو کرده‌ایم.
 

  • مهم‌ترین اقدامات انجام شده معاونت فنی و عمران در محله‌ها چیست؟

اجرای عملیات لکه‌گیری و آسفالت معابر در  نواحی ۶‌گانه در رتبه اول فعالیت‌های تخصصی معاونت فنی و عمران قرار دارد و پس از آن به‌ترتیب مرمت و پیاده‌روسازی و بازسازی نهرها در رتبه دوم و سوم قرار می‌گیرد. در این رابطه باید گفت که در عملیات لکه‌گیری و آسفالت در مساحتی بالغ بر ۱۰۳هزار و ۴۰۰‌مترمربع از معابر، حدود ۱۵هزار و ۹۲۴تن آسفالت استفاده شده که در مقایسه با سال‌های قبل قابل تأمل است. همچنین با تلاش کارشناسان و نیروهای اجرایی حوزه فنی و عمران نواحی عملیات مرمت و پیاده‌روسازی به مساحت ۲هزار و ۹۴۰‌مترمربع و بازسازی و نوسازی نهرها به طول هزار و ۲۰۰‌متر انجام شده که ۳۰۰‌متر آن مربوط به بازسازی نهر خیابان ۱۰متری شهید اسم زمانی است.

  •  بانوان ساکن در منطقه۱۶ همواره از پایین بودن سرانه‌های ورزشی، تفریحی و فرهنگی گلایه دارند و حتی ساخت بوستان بانوان در سال۹۵ هم نتوانست این گلایه‌ها را کم کند. آیا پروژه دیگری مختص بانوان در دست اجرا دارید؟

حدود ۳سال قبل در زمینی به مساحت ۸/۳هکتار بوستان بانوان به بهره‌برداری رسید که مجموعه‌ای از خدمات و امکانات را در دل خود دارد، اما به اطلاع شهروندان می‌رسانیم که ساخت بوستان بانوان، فاز نخست این پروژه بزرگ بوده و قرار است در فاز دوم مجموعه شهربانو ساخته شود که خوشبختانه از پیشرفت فیزیکی خوبی برخوردار بوده و به‌طور حتم با افتتاح آن بخش عمده‌ای از خواسته‌ها و نیاز بانوان تحقق پیدا می‌کند.

یکی از امتیازات بوستان بانوان و مجموعه شهربانو جانمایی و موقعیت مکانی آن است که باعث می‌شود بانوان ساکن در محله‌های مختلف از جمله نازی‌آباد، جوادیه، یاخچی‌آباد، خزانه، بعثت و حتی علی‌آباد شمالی و جنوبی به راحتی از این امکانات استفاده کنند.

  • همان‌طور که می‌دانید منطقه۱۶ از ظرفیت فرهنگی، ورزشی، هنری و... بالایی برخوردار است. برای انسجام و بهره‌مندی این ظرفیت‌ها برنامه‌ای دارید؟

همکارانم در معاونت اجتماعی و فرهنگی این ظرفیت‌ها را در محله‌ها شناسایی کرده و بانک کاملی از آن را در اختیارمان قرار داده‌اند. به تازگی ساختمانی در بوستان سردار جنگل در ناحیه۲ برای راه‌اندازی مرکز «پیشکسوتان و مفاخر منطقه۱۶» انتخاب شده و اکنون مرحله مرمت، بازسازی و نگهداری آن در حال اجراست.

 توضیح بیشتری دراین باره می دهید؟

به عنوان مثال «اکبر عبدی» پیشکسوت بازیگری ساکن نازی‌آباد بود یا «فرشاد پیوس»، «حمید استیلی»، «علی لطیفی»، «امیر قلعه‌نویی» و «محمدنوازی» که فوتبالسیت‌های شناخته شده‌ای هستند و در محله‌های مختلف منطقه مثل یاخچی‌آباد، جوادیه، چهارصد دستگاه و... بزرگ شده‌اند. فراموش نکنیم که بانوان ورزشکاری مثل «فرشته کریمی»، «دنیز هشتپران» و «نیروانا اسدبیگی» هم از چهره‌های ورزشی موفق در رشته‌های مختلف ورزشی‌اند که امیدواریم با راه‌اندازی مرکز «پیشکسوتان و مفاخر منطقه۱۶» فرصت و فضای بهتری برای حمایت و بهره‌مندی از تجربه و توانمندی این استعدادها را در رشته‌های مختلف فرهنگی و ورزشی و... فراهم‌آوریم.

کد خبر 486313
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دروازه طهرون

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha