عده ای از شهروندان ساکن منطقه۲ برای قدردانی از پرسنل درمانگاه بهگر و ایجاد فضای بانشاط در اطراف این مرکز درمانی، با گلدان های زیبا فضای تازه و متفاوتی به این درمانگاه داده اند.

جانمایی گلدان

همشهری محله- مریم باقرپور: از چندی پیش تعدادی از شهروندان پایتخت دست به کار شده اند و با هزینه شخصی یا کمک خیران و مراجعه به مراکز درمانی و کلینیک ها تلاش کرده اند حس زندگی و امید را به مراکز درمانی برگردانند. اولین مکان آنها هم درمانگاه بهگر در منطقه ۲ بوده که با جانمایی گلدان های مختلف باعث رضایت مراجعه کننده ها و پرسنل مرکز شده است.
 این زیباسازی مراکز درمانی با گل ‌ها و گیاهان از روزی به ذهن «سحر نوری» و خانواده اش رسید که به پاس قدردانی از زحمات پرسنل و کادر مرکز درمانی محله شان خواستند کاری کرده باشند. سحر نوری‏ و خانواده اش از سال ها قبل به درمانگاه بهگر منطقه ۲ مراجعه می کنند و در این میان با وجود تلاش پرسنل‏ برای درمان‏‏ بیماران، فضای یکنواخت و خشک درمانگاه، سحر را آزار می داد. به همین دلیل، او برای قدردانی از کادر درمانی و ایجاد تغییر در محیط درمانگاه دست به کار شد.
می گوید:«درمانگاه بهگر یکی از قدیمی ترین درمانگاه های پایتخت است و بیشتر اعضای خانواده ام از این مکان استفاده کرده اند. همیشه قدردان پرسنل این مرکز درمانی بوده ایم و برای قدردانی خواستیم کاری انجام بدهیم که نتیجه اش پس از گفت وگو با اعضای خانواده و دوستانم و موافقت مدیریت درمانگاه،‏ جانمایی ۲۳ گلدان گل آپارتمانی در سالن انتظار و راهروها شد.»
البته روند تهیه اجرایی کردن ایده نوری و همراهانش یک ماهی طول کشیده است. چراکه در گام اول باید گلدان های متناسب با فضای درمانگاه، غیر آلرژی زا، سازگار با نور کم و دارای مقاومت بالا انتخاب می شد  و در این میان گیاهانی مانند برگ عبایی، سانسوریا، پوتوس، دراسا و... انتخاب شدند. در گام بعدی تامین هزینه گلدان ها اهمیت پیدا می کرد و در این میان فردی به نام حمیدرضا وقتی در جریان کار خیر سحر نوری و دوستانش قرار می گیرد هزینه خرید گلدان ها را به عهده گرفته و به نتیت درگذشتگان و به ویژه پدربزرگ مرحومش پول گلدان ها را پرداخت می کند.
نوری می گوید:« پس از جانمایی گلدان ها شاهد رضایت پرسنل مرکزو بیماران بودیم و همین موضوع باعث ایجاد انگیزه بین گروه ما شد تا این کار را در سایر درمانگاه ها هم اجرایی کنیم و می خواهیم در آینده در درمانگاه هاشمی منطقه و ۹ و خیریه شهید موسوی منطقه ۴ هم برنامه جانمایی گلدان ها را داشته باشیم. »



البته برنامه نوری و گروه ۱۰ نفره شان به تهیه گلدان و جانمایی گلدان ها ختم نمی شود بلکه آنها برای مراقبت از گلدان ها برنامه ریزی کرده اند تا درهفته فردی به یکی از مراکز درمانی مراجعه و مراقبت از فضای سبز به عهده بگیرد. همچنین برای زیباسازی بیشتر و برای ایجاد رنگ در دیوارها تصمیم گرفتند که تابلوهایی را برای نصب روی دیوارها تهیه کنند که این کار هم با استقبال مدیر درمانگاه بهگر همراه بود تاجاییکه هزینه تهیه تابلو را به عهده گرفت.
نوری می گوید:«در گروه گام اول برای ایجاد روح زندگی در درمانگاه برداشته شده و پس از آن با مشارکت دیگران توانستیم نمای داخلی مراکز درمانی را تغییر داده و زیبا کنیم.» 

کد خبر 486263

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha