جشنواره «پلاک طلایی» با هدف جلب مشارکت شهروندان در زیباسازی محله‌ها، اجرا و در مراسم اختتامیه، شهروندان نمونه انتخاب و تندیس و پلاک طلایی دریافت کردند.

پلاک طلایی

همشهری آنلاین - زینب زینال زاده - فاطمه عسکری نیا: «تهران، شهری برای همه» شعار «پیروز حناچی»، شهردار تهران است که تحقق آن بدون مشارکت شهروندان ممکن نیست. برگزاری جشنواره‌هایی مانند «پلاک طلایی»، فرصتی را برای مشارکت شهروندان در زیباسازی شهر فراهم می‌کند.

به گفته «لاله کاظمی»، معاون  هماهنگی امور مناطق سازمان زیباسازی شهر تهران، در این جشنواره از مردم دعوت شد مانند داخل منزل و محل کار و تحصیلشان به محیط بیرون اطرافشان اهمیت بدهند و آنها را بر اساس سلیقه‌شان زیباسازی کنند: «حدود ۳۰۰ عکس از نماهای زیباسازی شده از سوی شهروندان به دبیرخانه جشنواره ارسال و در نهایت ۷۷ اثر برگزیده شد.»

در این جشنواره مناطق ۶ و ۱۱ با ۸ برگزیده بیشترین سهم را در میان منتخبان جشنواره داشتند.

برترین های منطقه۶

به گفته «داود دانشور»، رئیس اداره زیباسازی شهرداری منطقه ۶، جشنواره پلاک طلایی با هدف تشویق شهروندان به حذف زوائد بصری و ایجاد زیبایی بصری در نماهای مسکونی، اداری، تجاری و حتی آموزشی و ترویج الگوهای معماری اسلامی- ایرانی برگزار شد: «اجرای طرح‌ها و ایده‌های خلاقانه از سوی خود شهروندان، شهر را برای زندگی دلنشین تر می‌کند.»

«اشکان بیات»، رئیس اداره زیباسازی شهرداری منطقه۱۱، با اشاره به استقبال خوب شهروندان گفت: «کلانشهر تهران که امروز با مشکلاتی از جنس آلودگی هوا، درهم ریختگی سیمای شهری، افزایش جمعیت و ترافیک، دست و پنجه نرم می‌کند، نیازمند مشارکت شهروندان در ساختن شهری زیبا و بخشیدن جلوه بصری زیبا به آن است. حضور خوب اهالی در جشنواره پلاک طلایی هم نشان می‌دهد که مردم با مدیران شهری همراه هستند و برای زیباتر شدن چهره محلهشان تلاش می‌کنند.»

برترین های منطقه۱۱

«منوچهر عظیم»، از برگزیدگان پلاک طلایی منطقه۱۱، با ابراز رضایت از برگزاری چنین جشنواره‌ای گفت: «همیشه به زیبایی محیطی که در آن زندگی می‌کنم، اهمیت می‌دهم. فرقی نمی‌کند خانه باشد یا محل کارم‏، چون باور دارم زیبایی یک فضا می‌تواند موجب شادابی روحیه شود. برای همین گلدان¬های رنگی در زندگی‌ام نقش مهمی دارند و به سبب همین گلدانها موفق شدم پلاک طلایی را به دست آورم.» او با نصب گلدان‌های رنگی شمعدانی در مقابل فروشگاه پوشاک خود و داخل آن زیبایی چشمگیری در این مجموعه ایجاد کرده و امیدوار است سایر کسبه از طرح او الگوبرداری کنند تا چهره شهر زیباتر شود.

«لی لا خلیل زاده»، ساکن کوچه دلبسته در محله ساعی، تندیس برتر جشنواره را از آن خود کرده است: «منزلمان بیش از ۵۰ سال قدمت دارد و طراحی و ساخت آن به همت مرحوم پدرم (عباس خلیل زاده) انجام شده است. ۲سال پیش با این جشنواره آشنا شدیم و پدرم خواست تا در آن شرکت کنیم که امسال این فرصت پیش آمد. به سبب قولی که به پدر داده بودم، در جشنواره شرکت کردم. دریافت این تندیس برایم ارزشمند بود چون موفق شدم به قولم عمل کنم.»

کد خبر 482063

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دروازه طهرون

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha