سه‌شنبه ۲۷ فروردین ۱۳۸۷ - ۲۰:۳۰
۰ نفر

گروه سیاسی: زمان قانونی تبلیغات نامزدهای حوزه‌هایی که برگزاری مرحله دوم انتخابات در آنها قطعی شده است، از ۸صبح پنجشنبه ۲۹ فروردین آغاز می‌شود.

براساس قانون تبلیغات انتخابات مجلس، نامزدهای دور دوم از پنجشنبه تا ۲۴ ساعت پیش از آغاز برگزاری انتخابات به‌مدت یک هفته فرصت خواهند داشت تا با توجه به ضوابط تعیین شده در قانون انتخابات، به تبیلغ خود و برنامه‌هایشان بپردازند.

محمدحسین موسی‌پور، رئیس شورای اطلاع‌رسانی وزارت کشور در گفتگو با همشهری همچنین درباره اظهارنظر علیرضا افشار رئیس ستاد انتخابات کشور که در مصاحبه‌ای گفته بود وزارت کشور خواستار حذف بررسی صلاحیت‌ها در هیأت‌های اجرایی است، گفت: این یک پیشنهاد است که مدت‌ها پیش، از سوی وزارت کشور مطرح شده است و هنوز تصمیم خاصی در این باره اتخاذ نشده است.

رئیس هیات نظارت بر انتخابات استان تهران نیز گفت: بیش از ۲۰ هزار ناظر و سر ناظر برمرحله دوم هشتمین دوره‌انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه تهران، ری، اسلامشهر و شمیرانات نظارت می‌کنند.

ابراهیم رازینی در گفت‌وگو با همشهری با بیان این مطلب افزود: باتوجه به اهمیت این مرحله ازانتخابات، همه بایدبرای برگزاری باشکوه‌تر آن تلاش کنند.

وی تصریح کرد: مجریان، ناظران و برگزارکنندگان انتخابات موظفند زمینه مشارکت حداکثری مردم راباهدف خنثی کردن توطئه‌های دشمنان همچون مرحله اول انتخابات، فراهم کنند.

رازینی گفت: هیات نظارت بر انتخابات استان تهران برای برگزاری مرحله دوم انتخابات هشتم مجلس شورای اسلامی در این حوزه انتخابیه آمادگی دارد و تدابیر لازم برای برگزاری سالم و قانونمند این مرحله نیز همچون مرحله اول اتخاذ شده است.

تایید انتخابات

رئیس هیأت نظارت بر انتخابات استان تهران درباره نظر نهایی شورای نگهبان درمورد انتخابات حوزه ساوجبلاغ اظهار داشت: نظر شورای نگهبان درباره انتخابات ساوجبلاغ نهایی شده و به احتمال زیاد خبر تایید صحت انتخابات در این حوزه امروز اعلام می‌شود.

رازینی در پاسخ به این سؤال که اگر شورای نگهبان تا پیش از زمان آغاز تبلیغات قانونی نظر نهایی خود را درباره وضعیت انتخابات حوزه‌هایی که براساس آمار وزارت کشور به مرحله دوم کشیده شده است، اعلام نکند نیز تاکید کرد: در صورت اعلام نشدن نظر شورای نگهبان درباره صحت انتخابات در این حوزه‌ها، برگزاری مرحله بعدی انتخابات در این موارد همزمان با انتخابات میان‌دوره‌ای خواهد بود.

تایید انتخابات در ۲ حوزه

رئیس هیات نظارت بر انتخابات در کرمان از تایید انتخابات حوزه جیرفت و عنبرآباد در این استان خبر داد.

محمدعلی علمی  گفت‌: با توجه به شکایت‌ها و گزارش‌های مربوط به تخلفات انتخاباتی در برخی از حوزه‌های انتخابیه این استان، شورای نگهبان پس از بررسی و اعزام بازرسان ویژه به این مناطق، انتخابات حوزه جیرفت و عنبرآباد را تایید کرد.

وی افزود: از ۹ حوزه انتخابیه در استان کرمان تاکنون انتخابات ۸ حوزه مورد تایید شورای نگهبان قرار گرفته و نتیجه حوزه انتخابیه بم نیز امروز اعلام می‌شود.

خبرنگار همشهری نیز کسب اطلاع کرد که پس از برگزاری جلسات متعدد توسط اعضای شورای نگهبان نظر شورای نگهبان درباره صحت انتخابات بیشتر حوزه‌های باقیمانده امروز اعلام می‌شود.

کد خبر 48917

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز