مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۲۶ فروردین ۱۳۸۷ - ۱۹:۲۲
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: معاون خدمات شهری شهرداری تهران گفت: ساخت شهربازی بزرگ تهران در مرحله مطالعاتی قرار دارد.

مسعود کرباسیان معاون خدمات شهری شهرداری تهران صبح امروز در حاشیه دیدار مدیران شهرداری بامردم در سامانه 1888 در پاسخ به خبرنگار سما گفت: قرار نیست شهر بازی تازه تهران در حد شهربازی هایی باشد که پیش از این داشته ایم بلکه گروه مشاورین ما در حال بررسی روی استاندارد ها، مکان یابی و تعداد بازدید کننده هستند وفقط این شهربازی محدود به چند سر سره و چرخ و فلک نمی شود.

وی ادامه داد: مادر همه جا شهر بازی های تخصصی داریم شهر بازی فضایی، نجوم، آبی و علمی.

ما باید بدانیم بر اساس نیازه هایمان کدام شهر بازی را داشته باشیم، قرار است در فاز اول، گروه مشاوران طرح های اولیه را ارائه کنند و مشخص کنند چه نوع شهربازی در تهران افتتاح خواهد شد.

کرباسیان احتمال ساخت شهربازی در شهر آفتاب را ضعیف دانست و گفت: اولویت ما برای ساخت شهربازی، شرق تهران است و مشاوران ما ظرف یک ماه دیگر قطعا طرح بزرگترین شهر بازی تهران را ارائه خواهندکرد.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران با اشاره به هزینه ساخت این پروژه گفت: برای مطالعات در بودجه امسال هزینه در نظر گرفته ایم ولی در بخش ساخت قصد داریم با مشارکت بخش خصوصی کارانجام شود.

کرباسیان در پاسخ به پرسش خبرنگاری مبنی براینکه پروژه هایی چون نمایشگاه بین المللی گل وگیاه و پارک بانوان با تاخیر روبرو بوده اند، گفت: روند عملیاتی نمایشگاه گل وگیاه از ایده تا انجام بی نظیر بوده است.

در سال 85 بحث داشتن چنین نمایشگاهی مطرح شد و حالا در پایان اردیبهشت چنین پروژه ای افتتاح خواهد شد.

وی با بیان اینکه دو پارک بانوان تا آخر خرداد یا اوایل تیر ماه افتتاح خواهد شد گفت: ما در زمان طراحی پارک بانوان به این نکته تاکید داشتیم که راحتی بانوان در این پارک ها تعریف شود آیا این راحتی به قدم زدن و انجام حرکات ورزشی سبک محدود می شود یا قصد داریم شهری برای زنان داشته باشیم. البته این پارک ها را نمی توان شهری برای زنان دانست ولی تصمیم داریم فضاهای فرهنگی که بانوان در آنجا آرامش و راحتی داشته باشند ایجاد کنیم.

مثلاامکاناتی از قبیل ورزشگاه سر پوشیده برای برگزاری مسابقات ، باربی کیو برای پخت غذا و... در نظر بگیریم.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران با بیان اینکه نوع درخواست مردم از حوزه معاونت خدمات شهری تغییر کرده است، گفت: زمانی مشکلات محدود به جمع آوری زباله و آب گرفتگی می شد ولی حالا جمع آوری زباله به صورت مکانیزه شده است نیاز، نبود مخزن مکانیزه است. الان دیگر مشکل زباله نیست و رفت وروب است. در حوزه میوه و تره بار در خواست مردم افزایش تعداد کانکس ها بود ولی ما اولویت را گذاشتیم روی جمع آوری این کانکس ها و بازار درست کردیم.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگاری مبنی بر اینکه آیا امکان اقتصادی تر شدن میادین میوه وتره بار است گفت: ما در بخش اقتصادی میادین میوه و تره با ر سهم زیادی نداریم وقتی مدیریت واحد اقتصادی وجود نداشته باشد چنین مشکلاتی به وجود می آید، ما فضایی را فراهم آورده ایم که در آن فعالیت اقتصادی انجام شود ولی به طور مثال عرضه پرتقال یخ زده درآن به ما مربوط نمی شود.

کرباسیان افزود: ما فضا و امکانات را برای عرضه محصولات فراهم کرده ایم و از 80 بازار در سال گذشته آمار افتتاح بازار ها را به 105 رسانده ایم.

وی ادامه داد:در فروشگاه های شهروند نیز هم همین قصد را داشتیم وفروشگاه شهروند محله راتاسیس کنیم که با استقبال روبرو نشد وما6 فروشگاه بزرگ شهروند تاسیس کردیم.

کرباسیان تاکید کرد: بعضی از فروشگاه های شهروند نیاز به مکان بزرگ ندارند زیرا طبق آمار 70 درصد مردم در شهروند به دنبال خرید اقلام پروتئینی خود هستند نه مبلمان و....

وی در باره رشد قیمت ها در شهروند گفت: نرخ رشد قیمت در شهروند 9/11 بوده که متناسب با رشد قیمت در سایر بخش ها است.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران خبر از صدور کارت های اعتباری برای پرداخت به فروشندگان زباله های خشک داد و گفت: تصمیم داریم پرداخت هایمان به شهروندانی که زباله های خشک خود را به مرکز دریافت پسماند خشک می دهند به صورت کارت اعتباری انجام دهیم وبن را ازاین چرخه حذف کنیم.

وی در مورد نامه کارگران بسته بند در میادین میوه وتره بار نیز گفت: این گروه قرار دادی با ما ندارند ولی قصد داریم به صورت بهداشتی امکان بسته بندی بعضی از اقلام را فراهم کنیم.

کرباسیان در پاسخ خبرنگاری مبنی برقطع درختان خرگوش دره گفت:به شدت این مطلب را رد می کنم وفقط درختان این مکان جابه جا شده اند.

کد خبر 48761

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز