معاون وزیر آموزش و پرورش گفت که تمام پرسنل مدرسه‌ها باید در ایام تعطیلی مدارس به خاطر ویروس کرونا در مدرسه حضور داشته باشند.

سیدجواد حسینی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایلنا، سومین جلسه ستاد پیشگیری از کروناویروس با حضور سیدجواد حسینی معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی برگزار شد.

وی در این نشست با تاکید بر اینکه آموزش مهم‌ترین گام در پیشگیری از کروناویروس است، گفت: مدیران، معلمان، رانندگان، والدین، خدمتگزاران و متصدیان بوفه‌ها باید آموزش‌های لازم را ببینند و این آموزش‌ها را به دانش‌آموزان منتقل کنند.

حسینی افزود: دستورالعمل پیشگیری از کرونا به استان‌ها ارسال شده است و مدیران مدارس باید در راستای عملی کردن دستورالعمل اقدام کرده و اطلاع‌رسانی لازم را داشته باشند.

وی با تاکید بر تعطیل نشدن فرآیند آموزش بیان کرد: آموزش‌های مکمل و استفاده از بستر رسانه‌ها، فضای مجازی و حضور مدیران و معلمان در مدرسه و در ایام تعطیلی مدارس راهکار جبران تعطیلی مدارس و رسیدگی به امر آموزش دانش‌آموزان است.

معاون وزیرآموزش و پرورش ادامه داد: صدا و سیما در دسترس‌ترین رسانه است و از بستر شبکه آموزش صدا و سیما نیز می‌توان در آموزش دانش‌آموزان به‌ویژه دانش‌آموزان با نیازهای ویژه استفاده کرد.

حسینی در ادامه گفت: جلسات ستاد پیشگیری از کرونا به صورت روزانه در سازمان تشکیل خواهد شد و آموزش‌های لازم به مدیران مدارس و رؤسای ادارات استثنایی از طریق ویدئو کنفرانس داده خواهد شد.

وی افزود: به‌روزرسانی شیوه‌های مقابله، پیشگیری و آموزش توانمندسازی معلمان، مدیران، خدمتگزاران، دانش‌آموزان و اولیا، آموزش پیشگیری با رویکرد گروه‌های هفت‌گانه در آموزش و پرورش استثنایی از جمله نکاتی است که باید مد نظر قرار گیرد.

معاون وزیر با بیان اینکه در ایام تعطیلی مدارس باید کادر مدرسه اعم از مدیر، معاون و معلمان در مدرسه حضور داشته باشند اظهار کرد: آماده‌سازی و مصون‌سازی مدرسه از ابعاد مختلف، به‌کارگیری توان درون مدرسه و نیز امکانات برون‌بخشی، طراحی آموزش برای دانش‌آموزان از طریق بستر الکترونیکی، تولید محتوا، حضور معلمان در صورت نیاز در برخی منازل و پذیرش دانش‌آموزان به شکل فردی از جمله مواردی است که نیازمند حضور مدیران و معلمان در مدارس است.

کد خبر 487294

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha