معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران درباره دلایل بهره‌برداری زودتر از موعد معبر زیرزمینی کوی نصر توضیح داد.

صفا صبوري ديلمي

به گزارش همشهری آنلاین، صفا صبوری دیلمی معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران صبح امروز چهارشنبه در حاشیه مراسم بهره‌برداری از زیرگذر کوی نصر، بهره‌برداری زودتر از موعد این معبر زیرزمینی را راهکاری برای کنترل و هدایت بهتر ترافیک سنگین روزهای پایانی سال دانست و گفت: معدود اقدامات باقیمانده پروژه تا پایان سال به اتمام خواهد رسید و چنانچه شرایط جوی اجازه دهد روکش نهایی آسفالت زیرگذر نیز طی همین بازه زمانی انجام خواهد شد.

پیروز حناچی شهردار تهران در توییتر نوشت: «با هدف کنترل ترافیک روزهای پایان سال و به‌منظور رفاه حال شهروندان، فاز یک پروژه بزرگ زیرگذر کوی نصر که در مراحل پایانی است؛ با رعایت کامل اصول ایمنی از امروز برای تردد خودروها گشوده می‌شود. ان‌شاءالله تا پیش از پایان سال این پروژه به صورت کامل در خدمت مردم عزیز تهران خواهد بود.»

پروژه احداث زیرگذر کوی نصر در محل تقاطع بزرگراه‌های شهید چمران و جلال آل احمد صبح امروز با حضور پیروز حناچی شهردار تهران و انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران برای تردد خودروها گشوده شد. با بهره‌برداری از این معبر زیرزمینی، تعداد پروژه‌های به ثمرنشسته معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران در سال جاری به ۹ رسید.

زیرگذر کوی نصر معبری با ۳ خط عبوری در هر یک از باندهای شمالی و جنوبی بوده و طول آن با احتساب مسیرهای دسترسی به حدود ۱۵۰۰ متر می‌رسد. متعادل ساختن خطوط ترافیکی که پیشتر در نتیجه عرض کم پل فلزی کوی نصر دچار اختلال شده بود، یکسان‌سازی حرکت در بزرگراه جلال آل احمد و انطباق آن با معابر مرتبط از مهمترین اهداف اجرای این پروژه است.

طرح این پروژه به ویژه پس از بازنگری‌های اعمال شده، نگاه ویژه‌ای نیز به مقوله ساماندهی ترافیک محلی داشته است. اصلاح هندسی مسیر ورودی به خیابان کارگر جنوبی و خیابان بیمارستان شریعتی، تامین دسترسی مسیر شمال به جنوب بزرگراه شهید چمران به مسیر غرب به شرق بزرگراه گمنام به صورت غیر همسطح و برقراری تعادل خطوط ترافیکی ورودی به خیابان گیشا از جمله کارکردهایی است که در کنار رفع گلوگاه ترافیکی پل فلزی گیشا محقق شده است.

بازفعال‌سازی این پروژه یکی از مهمترین دستاوردهای عمرانی مدیریت شهری در دوره فعلی بوده و بهره‌گیری از راهکارهای مهندسی ارزش نقش موثری در تسریع عملیات اجرایی و کاهش هزینه تمام شده آن تا ۶۰ میلیارد تومان داشته است. عملیات جمع‌آوری پل فلزی کوی نصر که قرار بود بر اساس برنامه زمان‌بندی اولیه ظرف مدت ۶۰ روز انجام شود، طی یک بازه زمانی ۲۲ روزه به سرانجام رسید و پس از آن ۸ ماه طول کشید تا مجموعه اقدامات باقی مانده به سرانجام برسد.

کد خبر 487150
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha