یکشنبه ۲۵ فروردین ۱۳۸۷ - ۲۰:۲۷
۰ نفر

وحید سعیدی: «سیاهی روشن است» از معدود فیلم های سینمای ایران در ژانر رزمی است که به کارگردانی محمد جواد کاسه ساز آماده اکران شده است.

او قصد داشنت پس از پایان فیلم برداری از مشاوره ستاره سینمای رزمی جهان جکی چان برای تدوین فیلم بهره بگیرد و برای این منظور قرار بود راش های فیلم برای وی ارسال شود:

« تصمیممان برای این کار قطعی بود، اما متاسفانه هر بار به او ایمیل زدیم پاسخی نگرفتیم و از مسیر های دیگر هم موفق نشدیم او را پیدا کنیم و جون می بایست فیلم هرچه زودتر آماده اکران می کردیم بیشتر از این نم توانستیم معطل بمانیم بنابراین از همکاری با این ستاره سینمای رزمی صرف نظر کردیم.»

سیاهی روشن است توسط نیما حسندوست تدوین شده و ستار اورکی موسیقی متن ان را ساخته است. کاسهساز که قرار است فیلمش را طی هفته جاری برای دریافت پروانه نمایش ارائه دهد این فیلم را کاری استاندارد در زمینه سینمای رزمی می داند :

« تمام تلاشم را کردم تا فیلم خوب و استاندارد در زمینه فیلم های رزمی بسازم و برای ساخت صحنه های رزمی وقت و هزینه زیادی صرف کردیم تا این صحنه ها خوب و باورپذیر از کار در بیایید. فکر میکنم با توجه به امکانات و بضاعت سینمای ایران فیلم متفاوتی ساخته ام که مخاطب را راضی از سالن سینما خارج می کند.»

 محسن کاسه ساز تهیه کننده فیلم هم درباره صحنه های رزمی فیلم می گوید:«در مدت دو ماهی که پیش تولید کار به طول انجامید سیفو« فیروزقهرمانی» بنیانگذار سبک «وو وی تائو» که بیش از سی سال سابقه ورزش‌های رزمی را دارد، تمام حرکاتی که را که در صحنه‌های فیلم است، طراحی کردند و تمام این صحنه‌ها به کمک بازیگران این فیلم تمرین شد که به همین علت، در زمان فیلمبرداری هیچ مشکلی از نظر اجرا برای ما پیش نیامد. همچنین  تیم بدلکاران فیلم بسیار حرفه‌ای و کارآمدبودند و به همین خاطر هیچ مشکلی  در طول فیلمبرداری برای هیچ کدام از اعضای گروه فیلمبرداری پیش نیامده است. »

بخش هایی از این فیلم قراربود در یکی از کشورهای اکراین یا آلمان فیلمبرداری شود ، که این صحنه ها بنا به گفته جواد کاسه ساز با بزسازی فضا ها در تهران فیلمبرداری شده است:

« کارهای اعزام گروه به آلمان خیلی طولانی شد و برای دریافت ویزا با مشکلاتی رو به رو شدیم و چون از طرف دیگر تایم فیلم برداری هم بالا رفته بود بنابراین به ناچار با بازسازی صحنه های مورد نظر در باشگاه بوکس استادیوم شیرودی این سکانس ها را فیلم برداری کردیم»

فیلمبرداری «سیاهی روشن است» بیست وچهارم شهریور ماه سال 86  با بازی جمشید هاشم‌پور، فیروز قهرمانی، سودابه بیضایی، چکامه چمن‌ماه، فلورنظری، چنگیز وثوقی، حسین سلیمانی، مهدی کاسه ساز، مژگان مظفری، یروسل، امین عباسی‌زاده، احمد ایراندوست، رحمان مقدم وعلی خدادادی در خیابان پاسداران تهران شروع شد.

 این مرحله پس از نزدیک به 5 ماه اوایل بهمن ماه به پایان رسید و هم اکنون با پایان تدوین ، ساخت موسیقی و صداگذاری ومیکس آماده نمایش است. محسن کاسه ساز برای پخش این فیلم با علی سرتیپی(فیلمیران) و مرتضی شایسته(هدایت فیلم) وارد مذاکره شده و به احتمال پخش ان به یکی از این دو شرکت واگذار می شود.نیمه دوم تابستان ساتل جاری برای اکران این فیلم مد نظر است.

همچنین محمد جواد کاسه ساز در حال حاضر مشغول کار بر روی فیلمنامه ایی به نام «چشم های زرد» است. این فیلمنامه که هم اکنون در مرحله بازنویسی است توسط خود وی به نگارش درآمده است. این فیلم مضمونی اجتماع دارد ودر ژانر رزمی-اکشن به تهیه کنندگی مشترک حبیب اله و محسن کاسه ساز تولید می شود.

همشهری امارات

کد خبر 48658

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز