پنجشنبه ۲۲ فروردین ۱۳۸۷ - ۰۹:۱۲
۰ نفر

با توجه به اعلام قبلی شورای صنفی نمایش که قرار بود، فیلم «پابرهنه در بهشت» از صبح چهارشنبه 21 فروردین اکرانش در گروه سینمای عصر جدید آغاز شود، این سینما از نمایش این فیلم سر باز زد.

همایون اسعدیان رئیس شورای صنفی نمایش در گفت‌وگویی با بیان این مطلب ادامه داد.  متأسفانه سینما «عصر جدید» توجهی به مصوبه شورای صنفی نمایش نکرد و همچنان در حال ادامه‌دادن تخلفش است که در جلسه فوق‌العاده شورا در روز شنبه به این تخلف رسیدگی خواهد شد.

گفتنی است: نمایش فیلم سینمایی «دایره زنگی» در سالن اصلی این سینما ادامه دارد.
همچنین فرجی مسئول پخش این فیلم هم با تایید این خبر خاطرنشان کرد: طبق تصمیم شورای صنفی نمایش قرار بود، «پابرهنه در بهشت» از امروز در سالن یک و «به همین سادگی» در سالن دو سینما عصرجدید به نمایش درآید که باوجود هماهنگی‌هایی که روز سه‌شنبه‌صورت گرفت، این سینما از گرفتن قرارداد و کپی‌ها خودداری کرد.

وی افزود: قرار بود «پابرهنه در بهشت» در سینما ایران هم به نمایش درآید که با توجه به اینکه مدیر این سینمای مربوطه تمایل به بستن قرارداد داشت اما به‌دلیل اینکه زیرگروه عصرجدید بود قرارداد نبستیم.

تشکیل جلسه شورای عالی تهیه کنندگان

در همین حال اولین جلسه شورای‌عالی تهیه‌کنندگان در سال 87 با حضور کلیه اعضا برگزار شد.

منوچهر محمدی سخنگوی این شورا با اشاره به جزئیات این جلسه گفت: در این جلسه ضمن بررسی اخبار مربوط به اکران نوروزی و مسائل جاری تهیه‌کنندگان مسائل و  مشکلات سینما، نامه اداره کل نظارت و ارزشیابی درباره توجه تهیه‌کنندگان به عدم ارتباط با شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی زبان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی ادامه داد: عمده اعضای شورا در باره وضعیت اسفبار غارت سرمایه‌های سینما و نمایش غیرمجاز فیلم‌های ایرانی در شبکه‌های فارسی زبان هشدار دادند و اسامی فیلم‌های زیادی مطرح شد که بدون داشتن کپی‌رایت و مجوز از  این شبکه‌ها پخش شده و باعث محروم شدن تهیه‌کنندگان از حقوق بین‌الملل فیلم‌هایشان شده است.

محمدی افزود: شورا اتفاق نظر داشتند اگر وزارت ارشاد مایل است این رابطه وجود نداشته باشد، موظف است از سرمایه‌های سینمای ملی در مقابل این غارت دفاع کند و برای صیانت از سینمای ایران اقدام سریعی صورت بگیرد که قرار شد، مذاکراتی در این خصوص با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاونت سینمایی انجام شود.

وی همچنین بررسی آیین‌نامه شورای صنفی نمایش را از دیگر موارد جلسه شب گذشته شورا برشمرد و اظهار داشت: در حضور نمایندگان شورای‌عالی در شورای صنفی پیشنهاداتی درباره اکران تابستانی مطرح شد و درخصوص نحوه اختصاص سینماها به گروه‌ها بحث‌هایی صورت گرفت.

محمدی تصریح کرد: درخصوص قیمت بلیت سینماها هم متأسفانه با وجود نظرات ارائه شده شورا به اداره کل در این خصوص توجهی صورت نگرفته است، بنابراین مجددا مصوب شد در زمینه نهایی کردن قیمت بلیت و تبعیت سینماها از قیمت پیشنهادی مشترک، اقدامات لازم توسط اداره کل صورت بگیرد.

کد خبر 48321

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز