یکشنبه ۲۵ فروردین ۱۳۸۷ - ۱۸:۰۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: کج شدن داربست‌های فلزی ساختمانی در شمال تهران موجب سقوط یک کارگر ساختمانی از ارتفاع شد.

این حادثه براثر وزش باد و سست بودن پایه‌ها و بست‌های این داربست اتفاق افتاد.
 
به گزارش روابط عمومی آتش‌نشانی تهران، سقوط کارگری از بالای داربست به پائین در ساعت پانزده و ۳۵ دقیقه روز شنبه ۲۴ فروردین، به ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران اعلام شد که بلافاصله نیروهای ایستگاه ۳۱۳ به نشانی خیابان فرمانیه، خیابان عسگریان عزیمت کردند.

پس از رسیدن امدادگران آتش نشانی مشاهده شد داربست یک ساختمان در حال ساخت که بوسیله گونی پلاستیکی محصور شده بود به علت وزش باد شدید و سست بودن پایه‌ها از محل استقرار خود بر روی نمای شرقی و شمالی ساختمان خم شده و به صورت معلق در ارتفاع قرار گرفته است.

حسین حلت آبادی فرمانده نیروهای عملیات در خصوص این حادثه گفت: ازآنجائیکه احتمال سقوط داربست‌ها بر روی ساختمانهای مجاور، کابل برق، خودروهای عبوری و عابرین پیاده وجود داشت؛ آتش‌نشانان بلافاصله به وسیله جرثقیل ۴۰ تنی و با سیم های بکسل موجود در کارگاه به مهار و ایمن سازی محل پرداختند و سپس اقدام به بازکردن تمامی داربست های فلزی نمودند.

وی همچنین اظهار داشت: پیش از رسیدن نیروهای امدادگر یک کارگر ۲۷ ساله شروع به باز کردن داربست نمود که از ارتفاع ۴ تا ۵ متری سقوط کرده و از ناحیه پای چپ دچار شکستگی شد.

او بلافاصله با کمک مالک ساختمان روانه بیمارستان شد.

فرمانده ایستگاه ۳۱۳ با طولانی عنوان کردن این عملیات اظهار داشت: با توجه به وضعیت بسیار خطرناک داربست‌ها در پی کج شدن کامل آن و همچنین احتمال فروریختن آن، عملیات نیروها را برای جمع آوری این داربست‌ها با مشکل مواجه ساخته بود بطوریکه این عملیات تا ۳۵ دقیقه بامداد روز یکشنبه ادامه یافت.

علت این حادثه وزش باد شدید و سست بودن پایه‌های داربست و بست‌های آن بوده و میزان خسارت ۱۰ میلیون ریال برآورده شده است.

کد خبر 48651

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز