جمعه ۱۸ مرداد ۱۳۸۷ - ۱۵:۳۰
۰ نفر

گروه حوادث: دختر جوان که هنگام چتربازی در ارتفاعات شمال غرب تهران میان کابل‌های برق فشار قوی گرفتار شد، پس از ۵ ساعت عملیات نفسگیر توسط ماموران آتش‌نشانی از مرگ حتمی نجات یافت.

ماجرا عصر چهارشنبه گذشته و زمانی رقم خورد که دختر ۱۹ ساله‌ای به نام سارا به همراه دیگر دوستانش برای چتربازی به ارتفاعات شهران در ‌شمال غرب تهران رفته بود.

در حالی که همه چیز آماده پرش بود، سارا و دوستانش شروع به پریدن از ارتفاعات کردند، اما دقایقی بعد زمانی که دیگر دوستان این دختر ۱۹ ساله به زمین فرود آمده بودند، از سارا هیچ خبری نشد زیرا این دختر جوان هنگام چتربازی به طرف کابل‌های برق فشار قوی منحرف شده و در میان سیم‌ها گرفتار شده بود.

گیرکردن چتر در میان سیم‌های برق فشار قوی باعث شده بود دختر جوان در ارتفاع ۱۵۰ متری معلق بماند و این در حالی بود که هر لحظه احتمال سقوط او وجود داشت.

دیگر دوستان سارا وقتی متوجه معلق ماندن او در هوا شدند، به‌سرعت ماجرا را به آتش‌نشانی اطلاع دادند و به این ترتیب گروه‌های ویژه امداد و نجات کوهستان عازم محل حادثه شدند.

بهروز تشکر- رئیس روابط عمومی سازمان آتش‌نشانی تهران- با بیان این خبر گفت: ساعت حدود ۸:۳۰ دقیقه بعدازظهر بود که ماجرا به آتش‌نشانی گزارش شد و با حضور امدادگران منطقه ۴ آتش‌نشانی در محل حادثه و بررسی‌های اولیه، عملیات نجات چترباز جوان آغاز شد.

وی ادامه داد: افزایش شدت باد و تاریک شدن هوا، شرایط خطرناکی را برای این چتر باز ۱۹ ساله به وجود آورده بود و ماموران در نخستین اقدام با همکاری اداره برق، جریان الکتریسیته بسیار قوی در کابل‌ها را قطع کردند.

بنابراین شرایط برای انتقال چترباز آسیب‌ دیده به زمین فراهم شد و با انتقال کابین کوچکی به بالای یکی از دکل‌های برق، یکی از ماموران آتش‌نشانی به داخل این کابین رفت و خود را به نزدیکی دختر چتر باز رساند.

نجات پس از ۵ ساعت

«پیچیده شدن یکی از بندهای چتر نجات به پای دختر جوان باعث جراحت شدید در پای او شده و عملیات نجات را با مشکل مواجه کرده بود.»

تشکر با بیان این جمله ادامه داد:  مامور آتش‌نشانی که خود را به بالای یکی از دکل‌ها رسانده بود، با استفاده از کابین به سمت چترباز جوان رفت و طناب‌های مخصوص کوهستان را در اختیار او قرار داد.

او سپس شروع به بریدن بندهای چتر کرد و با استفاده از همان طناب‌ها، چترباز آسیب‌‌دیده را به سمت دکل و در ارتفاع ۷۲ متری منتقل کرد.

لحظاتی بعد وقتی امدادگران موفق شدند سارا را از بالای دکل به زمین منتقل کنند، ماموران اورژانس که در محل حضور یافته بودند وی را به بیمارستان منتقل کردند و چترباز جوان که از خطر مرگ رهایی یافته بود، تحت مداوا قرار گرفت.

کد خبر 60095

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز