دوشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۵:۲۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: هواپیمای توپولوفی که دچار مشکل در قسمت چرخ‌ها شده بود بدون حادثه در فرودگاه اصفهان به زمین نشست.

به گزارش واحد مرکزی خبر، این هواپیما که قرار بود به دمشق سفر کند، پس از برخاستن از باند فرود در فرودگاه اصفهان دچار  نقص فنی در قسمت چرخ‌ها شد.

خلبان هواپیما مجبور به بازگشت به فرودگاه اصفهان گردید که در این فرایند حادثه‌ای رخ نداد و کلیه 197 سرنشین آن به کمک نیروهای امدادی فرودگاه سالم از آن خارج شدند.

آتشیار دوم حمید رضوانی که فرماندهی کنترل عملیات نیروهای آتش نشان اصفهان را در فرود اضطراری این هواپیمای توپولوف برعهده داشت در گفت‌و‌گو با ایرنا،افزود: عوامل امداد و نجات اقدام به تخلیه مسافران این هواپیما کرده‌اند.

وی گفت: این هواپیما با ‪ ۱۹۳‬سرنشین، بدلیل سنگینی بار و مسافر به هنگام بلند شدن از باند فرودگاه شهید بهشتی، اصفهان با مانع برخورد کرد و دچار نقص فنی شد.

رضوانی علت نقص فنی این هواپیما را سنگینی بار و برخورد چرخ‌ها به قسمت انتهایی باند و نیز کنده شدن تورهای باند و پیچیده شدن تورها به اطراف چرخهای هواپیما اعلام کرد. وی ادامه داد: هواپیما برای فرود بدون مشکل می‌بایست تا اتمام سوختش، در هوا به چرخش ادامه می‌داد.

رضوانی ادامه داد: نیروهای آتش نشان و عملیات امداد و نجات طی این مدت با پوشش ایمنی در سطح فرودگاه به ریختن‌کف به منظور جلوگیری ازایجاد هرگونه جرقه و سایشی اقدام کردند. وی گفت: هواپیمای توپولوف، سالم و بدون هیچ مشکلی بر زمین نشست. به گفته وی پزشکان در حال بررسی بالینی مسافران نجات یافته می‌باشند.

همچنین مسئول روابط عمومی فرودگاه شهید بهشتی اصفهان، اظهار داشت: هواپیمای توپولوف مزبور متعلق به شرکت کاسپین است و با پرواز شماره ‪ ۷۹۰۶‬ساعت ‪ ۱۲‬و ‪ ۱۷‬دقیقه امروز به وقت ایران به مقصد دمشق، فرودگاه شهید بهشتی اصفهان را ترک نمود.

قلع گر، اضافه کرد: هواپیمای دچار نقص فنی شده پس از ساعاتی سرگردانی در آسمان اصفهان، ساعت ‪ ۱۴‬و ‪ ۵۰‬دقیقه به وقت ایران با کمک نیروهای امداد و نجات، سالم در فرودگاه شهید بهشتی اصفهان بر زمین نشست.

کد خبر 55133

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز