مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۲۵ فروردین ۱۳۸۷ - ۱۸:۱۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: در بحث عملیات اجرایی نوسازان ۵ هزار و ۸۰۰ واحد در حال اجرا داریم و ۸ هزار واحد نیز آماده اجرا هستند که حداکثر تا خرداد امسال اجرایی می‌شوند.

۱۶ هزار واحد دیگر می ماند که این واحد ها یا درمرحله بستن قرداد یا گرفتن زمین هستند.

به گزارش سما، دکتر علیرضا عندلیب در پنجمین نشست مطبوعاتی توسعه بافت‌های فرسوده با بیان اینکه تملک و در مرحله بعد، مصالح از اساسی ترین مشکلات نوسازی است، گفت: ما در رابطه با مصالح با دو مشکل روبرو بوده ایم یکی کمبود و دیگری افزایش قیمت ها، ما برای میل گردی که کیلویی ۶۵۰ تومان می‌خریدیم الان هزار و ۱۰۰ تومان پول می دهیم. سیمان در یک دوره نایاب بود و تنها ۱۰ تا ۱۵ درصد از کارخانه ها حواله های دولتی ما را پرداخت می کردند و ۸۰ درصد سیمان از بازار آزاد تهیه می شد و 3 برابر قیمت دولتی هزینه داشت.

وی ادامه داد: این نوسان قیمت ها کمی سرمایه گذاران را با مشکل روبرو کرده بود ،همچنین سرمای بی سابقه هوا و وسواس های خودمان نیز از دیگر مشکلات ما  در رابطه با نوسازی بود.

مدیر عامل سازمان نوسازی شهر تهران، درباره پل روگذر نواب، گفت: شمع های دو طرف دیوار های نواب را کوبیده ایم و فقط شمع وسط باقی مانده که به دلیل مشکلاتی که برای بستن یک لاین اتوبان نواب وجود دارد ۶ ماهی این پروژه متوقف شده است.

وی در پاسخ سوالی مبنی بر اینکه این حجم فعالیت چند درصد از بافت های فرسوده را شامل می شود گفت: بحث نوسازان با نوسازی بافت های فرسوده تفاوت می کند، ما ابتدا باید به زیر ساخت ها بپردازیم و مادر بحث نوسازان به اسکان مردمی می پردازیم که خانه های فرسوده آنها خریداری شده است.

عندلیب با بیان اینکه مشکل نوسازی طی ۱۵ سال آینده حل خواهد شد گفت: اگرنوسازی دغدغه تمامی کسانی شود که این مسئله به آن ها مربوط است  به نظر شخصی من این مشکل طی ۱۵ سال آینده حل خواهد شد ولی هنوز اوراق مشارکتی که در سال85 به تصویب رسیده درگیر مسائل بوروکراسی است.

وی با اشاره به افزایش نرخ اجاره بها، گفت: ما برای اسکان خانواده هایی که خانه هایشان در بافت فرسوده بوده ۵ میلیارد ودیعه گذاشته ایم و در صورت افزایش بها تفاوت قیمت ها را پرداخت خواهیم کرد، اعتماد مردم هزینه بر است ما بهای این افزایش اعتماد را پرداخت خواهیم کرد همچنین برای عدم زیان سرمایه گذاران خصوصی ما از سود احتمالی خود صرفه نظر کرده ایم و حتی زیان هم دیده ایم.

عندلیب درمورد احتمال تاخیر پروژه‌ها به دلیل وجود برخی از مشکلات گفت: ما برای هر روز تاخیر خسارت پرداخت خواهیم کرد.

مدیر عامل سازمان نوسازی شهر تهران درادامه به تشریح برنامه های این سازمان در سال ۸۷ پرداخت و گفت: ما برای پروژه های سال آینده با توجه به ظرفیت سازی هایی که در این سازمان کرده ایم ۲۰۰۰ میلیارد هزینه براورد کرده ایم.

وی با بیان اینکه در سال ۸۷ در ۲۵ محله بحث نوسازی را وارد خواهیم کرد گفت: در سال جاری شهرداران مناطق متولی کار نوسازی خواهند شد و ۱۸ منطقه به جز مناطق ۵، ۶، ۲۱و ۲۲ از سال جاری ستادهای ویژه نوسازی خواهند داشت.

کد خبر 48630

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز