مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۱۹:۴۱
۰ نفر

قائم مقام معاونت مالی و اداری شهرداری تهران از دستور مهم شهردار تهران برای حذف متصدیان یا نایبان محلات شهر تهران از خرداد ماه امسال و همزمان با اجرای طرح ناحیه محوری در تمامی مناطق شهر، خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری تهران،  ناصر امانی،   قائم مقام معاونت مالی و اداری شهرداری تهران دراین باره گفت: به دستور محمد باقر قالیباف از روز اول خرداد ماه سال جاری تمامی افرادی که تحت عنوان متصدیان یا نایبان محلات در شهرداری تهران خدمت می‌کردند به سایر سیستم های شهرداری منتقل می شوند و از این پس شغلی با این عنوان در شهرداری تهران وجود نخواهد داشت.

وی درباره متصدیان یا نایبان محلات و وظایف آنها  افزود : از زمان قدیم شغلی تحت عنوان نایب محله در شهرداری تهران تعریف شده بود که با گذشت زمان به متصدی محله تغییر نام پیدا کرد.

امانی افزود: این افراد وظیفه کنترل محلات شهر تهران از حیث رفت و روب،  
جمع آوری پسماندها و جلوگیری از تخلفات احتمالی ساختمانی را بر عهده داشتند، 

اما این افراد  با وجود  زحمات زیادی که می‌کشیدند بعضا اشتباهات و خطاهایی را در کار خود داشتند که بازتاب آن برای شهرداری بسیار منفی بود و دید افکار عمومی نسبت به شهرداری را منفی می‌کرد.

به گفته قائم مقام معاونت مالی و اداری شهرداری تهران از سوی دیگر پس از راه‌اندازی سامانه‌های 137 و 1888 یکی از مشکلاتی که به وفور از طریق این سامانه‌ها به اطلاع شهردار تهران می رسید بحث مربوط به متصدیان و نایبان محلات بود.

امانی ادامه داد: از این رو این موضوع با دستور شهردار تهران در دستور کار ستاد شهرداری قرار گرفت و تلاش شد تا به شکلی معایب این طرح برطرف شود و با توجه به رویکرد سیستمی که در شهرداری حاکم است، وظایف متصدیان محلات از حالت اتکا به یک فرد و تصمیم گیری یک نفر خارج شده و سیستم شهرداری وظایف نایبان محلات را انجام دهد.

در این راستا شهروندان و شورایاران محلات هم می‌توانند از طریق سیستم های نظارتی شهرداری تهران تخلفات ساختمانی و مشکلات احتمالی محدوده خود را گزارش دهند و شهرداران نواحی هم موظفند بلافاصله با حضور در محل به موضوع رسیدگی کنند.

کد خبر 50977

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز