گوشه‌هایی از زندگی مارلون براندو بازیگر تئاتر و سینمای آمریکا و یکی از ستودنی ترین بازیگران هالیوود در قالب نمایشی به نویسندگی و کارگردانی مهران رنجبر در تماشاخانه ایرانشهر در حال اجراست.

مارلون براندو

به گزارش همشهری آنلاین، بخش‌های دراماتیکی از زندگی مارلون براندو؛ بازیگر تئاتر و سینمای آمریکا که همه او را با نقش پدر خوانده می شناسند به تازگی با کارگردانی مهران رنجبر روی صحنه رفته است. این نمایش که روایت واپسین لحظات زندگی مارلون براندو و رویارویی با مرگ است با دستمایه قرار دادن برهه‌های مهم زندگی مارلون که موجب شکل‌گیری شخصیت و جهان فکری‌اش می‌شود از آخرین دقایق حیاتش می گوید. حیاتی که شاید برای مخاطب تعریف واحد داشته باشد و برای خود براندو در این نمایش ابعادی متفاوت و متکثر.

پدر مارلون که نقش آن را مهران رنجبر بازی می کنددر آغاز نمایش مشغول تنبیه فرزند خود است و گویی با شلاقی که در دست دارد در خواب هم دست از سر او برنمی دارد و هر بار که به خواب مارلون می‌آید او آشفته شده و از  ظلم پدر می‌گوید که آرزو داشته او را گاوچرانی بزرگ ببیند و به همین دلیل در خواب هم هنر بازیگری او را ستایش نمی ‌کند.

فرید قبادی در این نمایش در نقش مارلون براندو در رویارویی با مرلین مونرو و ماریا اشنایدر، پدرش و یک هیولای آدم‌خوار که به خواب او می‌آیند و هر کدام با کینه‌هایشان او را آزار می‌دهند، توانسته لحظات عجیبی را از شخصیت براندو خلق کند.

این نمایش طراحی صحنه ندارد و بازیگران در سکوی ریلی که گاهی در وسط و گاهی کنار سالن قرار می‌گیرد، ایفای نقش می‌کنند. این طراحی برای صحنه و بازی سبب بهتر دیده شدن بازیگران و نمایش می‌شود و گویا اگر غیر از این طراحی می‌شد نفعی برای نمایش نداشت.  «مارلون براندو» با طراحی لباس درست و قابل درکی اجرا می‌شود که هر تماشاگر را متوجه نوع کاراکتر و شاید نقش‌های خود فرد در زندگیش می‌کند.

ریحانه رضی از دیگر بازیگرانی است که  نقش ماریا اشنایدر را ایفا می‌کند. این بازیگر با بازی خیره کننده خود در طول اجرا نمی ‌گدارد تماشاگری پلک بزند. یلدا عباسی نیز در نقش مرلین مونرو یکی از بهترین بازی‌های را از خود ارائه داده که مورد توجه بسیاری قرار گرفت. نمایش « مارلون براندو» با برنامه ریزی و طراحی درستی اجرا می‌شود و در طول اجرا تماشاگری احساس خستگی و ندامت از تماشای نمایش نمی‌کند.
تصاویر | مارلون براندو در تماشاخانه ایرانشهر

کد خبر 485888

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha