نرگس آبیار؛ نویسنده و کارگردان مطرح سینمای ایران نشان برترین زنان موفق جهان اسلام ۲۰۲۰ پاکستان را در حضور رئیس جمهوری این کشور دریافت کرد.

نرگس آبيار

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، کارگردان فیلم های شبی که ماه کامل شد و شیار ۱۴۳ به دلیل ثبت حقیقت از دریچه دوربین در فیلم‌هایش در مراسم ویژه‌ای در پاکستان مورد تقدیر قرار گرفت.

در این مراسم که توسط کمپانی رسانه‌ای HUM TV پاکستان تدارک دیده شده بود، از زنان موفق و تاثیرگذار کشورهای مختلف جهان تقدیر و نشان زنان راهبر ۲۰۲۰ به آنان اعطاء شد.
عارف علوی، رئیس‌جمهور پاکستان، عمران اسماعیل استاندار ایالت سند و جمعی از مقامات و شخصیت‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و هنری پاکستان و دیپلمات‌های مقیم کراچی، از حاضران این مراسم ویژه بودند که در استانداری ایالت سند برگزار شد.

حضور نرگس آبیار در کراچی و دریافت نشان زنان راهبر ۲۰۲۰ با استقبال گسترده شخصیت‌های هنری و سینمایی این کشور مواجه شد. آبیار در زمان حضور در کراچی علاوه بر شرکت در برنامۀ مذکور، در برنامه‌های دیگری از جمله سمینار بررسی مشکلات و چالش‌های زنان در دنیای معاصر، کارگاه انتقال تجربیات به هنرمندان پاکستانی، برنامۀ نمایش فیلم شیار ۱۴۳ به زبان اردو، ملاقات با برخی از کارگردانان پاکستانی نیز حضور یافت.

الناز شاکردوست، هوتن شکیبا، فرشته صدرعرفایی، شبنم مقدمی، پدرام شریفی، فرید سجادی حسینی، امین میری، بانیپال شومون و آرمین رحیمیان بازیگران فیلم سینمایی شبی که ماه کامل شد هستند.

این فیلم براساس داستان واقعی عبدالحمید ریگی و همسرش فائزه منصوری است. شبی که ماه کامل شد روایت دختر جوانی از مناطق جنوب شهر تهران است که درگیر عشق جوانی شهرستانی می‌شود و این در حالیست که دختر به دلایلی مجبور به مهاجرت از ایران است. در این مسیر، برادرش با او همراه می‌شود اما در میانه راه، اتفاقاتی برای آن‌ها رقم می‌خورد. این فیلم در سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر ۷ سیمرغ بلورین از جمله بهترین نقش مکمل زن، بهترین بازیگر نقش اول زن و مرد، سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی و بهترین فیلم را از آن خود کرد.

کد خبر 486215

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha