در آستانه سال نو و با اجرای طرح استقبال از بهار، منطقه ۱۳ برای ورود به سال جدید آماده شده و سرانه فضای سبز این منطقه در حال افزایش است.

کاشت نهال رایگان

همشهری آنلاین- پروانه بهرام‌نژاد: این روزها که شهر حال و هوای بهاری به خود می‌گیرد‏، محله‌های سیزدهمین تکه پایتخت هم میزبان طرح‌هایی متعددی شده که قرار است جان تازه‌ای به منطقه ببخشد. «سیدمهدی صالح زاده» معاون خدمات شهری و محیط‌زیست شهردار منطقه ۱۳ دراین‌باره می‌گوید: «اجرای صحیح طرح استقبال از بهار می‌تواند نقش مهمی در ایجاد نشاط و شادابی فضای عمومی شهر و شهروندان ایفا کند که بر این‌ اساس مدیریت شهری ضمن پاکیزه سازی شهر، متناسب با فرهنگ، برنامه‌های متنوعی را در نظر گرفته‌ که دراین مدت اجرا خواهدشد.»

  • کاشت درختان پهن برگ

کاشت درختان پهن برگ در مدارس و ایجاد فضای سبز عمودی یکی از برنامه‌های شهرداری منطقه ۱۳ در این زمینه است. معاون خدمات شهری و محیط‌زیست شهردار منطقه ۱۳ دراین‌باره می‌گوید: «با این کار در تلاشیم که ضمن افزایش سرانه فضای سبز مدارس و منطقه، توجه دانش‌آموزان را به موضوع محیط‌زیست و درختکاری جلب کنیم. » او می‌افزاید :«از این رو در راستای اجرای طرح تک درخت، کاشت درختان پهن برگ و سایه انداز در مدارس در دستور کار قرار گرفته است.»

  • ایجاد فضاهای سبز عمودی

توسعه فضای سبز عمودی نهضتی است که سنگ بنای آن بیش از دو دهه پیش در شهر تهران ایجاد شد و باتوجه به اهمیت آن در کاهش آلایندگی‌ها و افزایش سرانه فضای سبز‏، همچنان در بسیاری از محله‌های پایتخت از جمله منطقه ۱۳ این طرح درحال انجام است. صالح زاده دراین‌باره می‌گوید: «با هدف افزایش سرانه فضای سبز منطقه و با شناسایی دیواره‌های بتنی و نقاطی که ظرفیت ایجاد فضای سبز عمودی دارد، پوشش‌های سبز به وسیله درختچه‌های متناسب با شرایط آب و هوایی ایجاد خواهدشد. » او ادامه می‌دهد: «در تلاشیم باامکانات حداقلی موجود بتوانیم به میزان شایسته‌ای که در شان شهروندان است برای ایجاد فضاهای سبز و اماکن تفریحی در منطقه گام برداریم. » این طرح در فضاهای قابل اجرای معابر انجام خواهدشد.

  • اهدا و کاشت نهال رایگان

یکی دیگر از برنامه‌های این بخش‏، اجرای طرح فراگیر کاشت نهال مثمر و غیرمثمر رایگان در باغچه منازل شهروندان منطقه است. معاون خدمات شهری و محیط‌زیست شهردار منطقه ۱۳ دراین‌باره می‌گوید: «پیرو هماهنگی‌های به عمل آمده با مرکز تحقیقات، آموزش و مشاوره فضای سبز منطقه، کاشت نهال رایگان در منازل تا اواسط اسفند ماه ادامه دارد. » او می‌افزاید: «این طرح به دنبال ثبت درخواست شهروندان از طریق سامانه ۱۳۷ و ارجاع به مرکز تحقیقات، آموزش و مشاوره فضای سبز انجام می‌شود. » صالح زاده ادامه می‌دهد: «براین‌اساس گروه کاشت نهال رایگان با مراجعه به منازل شهروندان به همراه کارشناسان این مرکز، نهال درختان مثمر و غیرمثمر در باغچه‌ منازل آنها می‌کارند و توضیحات لازم را به همراه برگه آموزشی به آنها ارائه می‌دهند.»

کد خبر 485360

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha