تا پایان اسفند ۱۵هزار نهال در ۳۰هکتار از بوستان جنگلی سرخه‌حصار کاشته می‌شود.

کاشت نهال در جنگل سرخه حصار

همشهری آنلاین- پروانه بهرام‌نژاد: هفته منابع طبیعی نزدیک است و مدیریت شهری منطقه۱۳ به همین مناسبت و در آستانه روز درختکاری، طرح کاشت نهال در بزرگترین بوستان جنگلی شرق تهران را آغاز کرده است. این طرح که با هدف توسعه فضای سبز و ارتقای شاخص‌های زیست‌محیطی در حال اجراست، گام بزرگی در افزایش سرانه فضای سبز این محدوده محسوب می‌شود.

«سید مهدی صالح‌زاده» معاون خدمات شهری و محیط‌زیست شهردار منطقه۱۳ دراین‌باره می‌گوید: «توسعه فضای سبز یکی از برنامه‌های مهم شهرداری منطقه در قطب گردشگری شرق تهران یعنی محوطه بوستان جنگلی سرخه‌حصار است.»

۳۰هکتار زیر کاشت گونه‌های مقاوم

یکی از ویژگی‌های اجرای این طرح وسعت آن و کاشت ۱۵هزار نهال و درختچه جدید از گونه‌های مقاوم و سازگار با شرایط اقلیمی منطقه است. صالح‌زاده دراین‌باره می‌گوید: «با توجه به کارکرد فضای سبز در تلطیف هوا و ایجاد فضاهای تفرجگاهی، عملیات کاشت ۱۵هزار اصله نهال در فضایی به مساحت ۳۰هکتار در اراضی توسعه بوستان جنگلی سرخه‌حصار آغاز شده‌ که این نهال‌ها از گونه کاج تهران، لیلکی، بادام کوهی، بنه و زالزالک است و در ضلع جنوب شرقی این بوستان جنگلی کاشته می‌شود.»

به گفته معاون خدمات شهری و محیط‌زیست شهردار منطقه ۱۳، با برنامه‌ریزی‌های انجام شده این عملیات درختکاری تا پایان اسفند ادامه خواهد داشت.

آبیاری از مخزن ۱۶۰۰متر مکعبی

بی‌تردید کاشت هزاران نهال در این مجموعه جنگلی نیازمند آبیاری و شبکه آبرسانی ویژه‌ای است. صالح‌زاده درباره تمهیدات مدیریت شهری برای آبیاری درختان محدوده ضلع جنوب‌شرقی بوستان جنگلی سرخه‌حصار می‌گوید: «این محدوده به شبکه آبیاری تحت فشار مخزن «ژئوممبران» هزار و ۶۰۰متر مکعبی مجهز است که حدود ۳هزار متر لوله‌گذاری شده‌ است.»

ریه تنفسی شرق پایتخت اینجاست

بوستان جنگلی سرخه‌حصار که به عنوان ریه تنفسی شرق تهران شناخته می‌شود و درحال تبدیل به قطب گردشگری است، حدود ۵۱۲هکتار وسعت دارد و به بزرگراه‌های‌ شهید یاسینی، شهید دوران و جاده دماوند منتهی می‌شود. این مجموعه جنگلی امکاناتی از جمله نمازخانه، آلاچیق‌های استراحتگاهی، پیست دوچرخه‌سواری، پارک آموزش ترافیک، پیاده راه سلامت، زمین چمن مصنوعی، سرویس‌های بهداشتی و ... دارد و هر روز میزبان مراجعان است.

کد خبر 488599

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha