مقامات چین اعلام کردند که لیو ژیمینگ، رئیس بیمارستان ووچانگ در شهر ووهان، کانون شیوع ویروس کورونا در این کشور، به علت عفونت با همین ویروس درگذشته است.

Liu Zhiming

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از سی‌ان‌ان لیو متخصص جراحی مغز و اعصاب و ارشدترین پرسنل پزشکی است که تا با حال در چین به علت همه‌گیری ویروس کورونا درگذشته است. مرگ این پزشک ممکن است انتقادها درباره اینکه دولت چین اقدامات کافی برای محافظت از کارکنان پزشکی در خط اول مبارزه با شیوع بیماری را انجام نداده است، برانگیزد. بسیاری از این کارکنان از فشار کاری بیش از حد شکایت داردند.

رسانه‌های دولتی چین روز سه‌شنبه ۱۸ فوریه (۲۹ بهمن) همچنین گزارش کردند که به پزشکان و پرستارانی که هنگام تلاش برای مهار همه‌گیری ویروس کورونا بمیرند، رسما عنوان «شهید» داده خواهد شد.

همه موارد مرگ ناشی از ویروس کورونا به جز پنج مورد در سرزمین اصلی چین رخ داده است. چین روز سه‌شنبه ۹۸ مورد مرگ دیگر ناشی از کوید-۱۹ (بیماری ویروس کورونا -۲۰۱۹) گزارش کرد. شمار موارد ثابت‌شده عفونت در چین اکنون به بیش از ۷۳۳۲۵ مورد رسیده شامل ۱۸۸۶ مورد مرگ رسیده است.

گرچه اغلب موارد بیماری در چین بروز کرده است، اما در هفته گذشته نگرانی درباره شیوع‌های بسیار کوچکتر اما در حال گسترش ویروس کورونا در سنگاپور، ژاپن و هنگ‌کنک اوج گرفته است.

کد خبر 485180

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۳۰
    0 0
    ترجمتون به نطرم اشتباه اونا که کمونیستن شهید مال خدا پرستا هست