چهارشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۰
۰ نفر

سازمان جهانی بهدشت نام کووید-۱۹ (COVID-19) را برای بیماری ناشی از کوروناویروس جدید انتخاب کرده است که اشاره‌ای به مکان، حیوان یا افراد خاصی ندارد تا جلوی انگ‌زنی مربوط به این بیماری گرفته شود.

COVID-2019

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از نیویورک تایمز نام COVID-19 مخفف عبارت «بیماری کوروناویروس ۲۰۱۹» است، چرا که  برای نخستین بار در اواخر سال میلادی گذشته  (۳۱ دسامبر ۲۰۱۹) شناسایی شد.

تدروس آدهانوم قبرسیوس، مدیر کل سازمان جهانی بهداشت یادآور شدکه نام جدید ارجاعی به هیچ فرد، مکان یا حیوان مربوط به کوروناویروس ندارد و هدف این است که از انگ‌زنی اجتناب شود.

او در توئیتی نوشت، سازمان جهانی بهداشت بر اساس دستورالعمل بین‌المللی «مجبور بود نامی پیدا کند که به یک مکان جغرافیایی، یک حیوان یا فرد یا گروهی از مردم اشاره نداشته باشد، تلفظ آن آسان و به بیماری مربوط باشد.»

در همین حال تلفات ناشی از همه‌گیری کوروناویروس همچنان در حال افزایش است، مقامات چین روز چهارشنبه ۲۳ بهمن از ۹۷ مرگ جدید و ۲۰۱۵ مورد جدید عفونت در ۲۴ ساعت گذشته خبر دادند.

به این ترتیب شمار کل مرگ‌های در چین به دست کم ۱۱۱۳ و شمار کل موارد عفونت به ۴۴۶۵۳ رسید. اغلب موارد جدید مرگ‌های گزارش‌شده، ۹۴ مورد، در ایالت هوبئی رخ داده است که کانون شیوع بیماری در این کشور است.

کد خبر 484049

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha