سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور گفت: افرادی که شناسنامه‌های غیرمکانیزه (جلد قرمز) دارند و محل ضرب مهر انتخابات شناسنامه‌هایشان به دلیل شرکت در انتخابات گذشته پر شده، جایی در شناسنامه‌های آنها برای زدن مهر مشخص می‌شود و بنابراین می‌توانند در انتخابات پیش رو شرکت کنند.

انتخابات

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، سیف‌الله ابوترابی عنوان کرد: افرادی که برای شرکت در انتخابات شناسنامه‌هایشان برای ضرب مهر شرکت در انتخابات جا ندارد، برای ضرب مهر بر اساس پیشنهاد وزارت کشور و همچنین تایید شورای نگهبان، جای خاصی در شناسنامه مشخص می‌شود و می‌توانند در انتخابات شرکت کنند. البته این وضعیت فقط برای افرادی است که دارای شناسنامه غیرمکانیزه هستند و شامل دارندگان شناسنامه مکانیزه نمی‌شود.

ابوترابی با اشاره به این که مدرک هویتی مورد نیاز برای شرکت در انتخابات پیش روی مجلس شورای اسلامی، شناسنامه و داشتن کد ملی است، اضافه کرد: شماره ملی در شناسنامه‌های مکانیزه درج شده و دارندگان شناسنامه‌های غیرمکانیزه که تعدادشان هم زیاد نیست، باید کد ملی خود را به یاد داشته باشند.

سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور گفت: تمام‌ شناسنامه‌های تعویضی و مفقودی که برای تعویض و صدورشناسنامه درخواست داده بودند، برای شرکت در انتخابات تا ۳۰ بهمن‌ تحویل داده می‌شوند.

وی افزود: در تلاشیم تا زمینه حضور حداکثری هموطنان را در انتخابات پیش رو مهیا کنیم و هیچ هموطنی به خاطر نداشتن اوراق هویتی از شرکت در انتخابات محروم نمی‌شود. همه مقدمات برای شرکت در انتخابات برای همه اتباع ایرانی فراهم و تمهیدات مورد نیاز در برگزاری انتخابات اندیشیده شده است.

ابوترابی گفت: هموطنان به منظور شرکت در انتخابات اوراق هویتی خود مانند شناسنامه و کارت ملی را همراه داشته باشند و چنانچه در خواستی مبنی بر تعویض یا صدور شناسنامه مفقودی دارند، زودتر اقدام کنند. چون به درخواست‌ها حداکثر تا ۳۰ بهمن پاسخ داده می‌شود و در روزهای اول و دوم اسفند فقط شناسنامه‌های مفقودی و تعویضی که از قبل درخواست داده شده بود، به افراد تحویل داده می شود.

یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و اولین میان‌ دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری دوم اسفند سال جاری برگزار می‌شود.

کد خبر 484922

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha