شنبه ۲۴ فروردین ۱۳۸۷ - ۰۸:۴۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: بی بی سی گزارش داد: روزنامه گرانما چاپ کوبا در گزارشی از لغو محدودیت‌ها در بخش‌‌های مختلف اقتصادی استقبال کرده است.

بر مبنای اصلاحات اکنون کارمندان دولت با سهولت بیشتری می‌توانند مالک خانه شوند و منزل مسکونی خویش را به فرزندانشان انتقال دهند. اصلاحات در نوع مالکیت و انتقال مالکیت خانه می‌تواند بر زندگی افرادی که پس از بازنشستگی خانه خود را از دست می‌دهند، تاثیر گذار باشد.

از زمان به قدرت رسیدن رائول کاسترو در کوبا اصلاحاتی در این کشور انجام گرفته است؛ در همین راستا محدودیت‌ها برای خرید برخی لوازم الکترونیکی نظیر تلفن‌های همراه، مایکرویو و دستگاه‌های پخش دی وی دی برداشته شده‌اند.

روزنامه گرانما در ادامه گزارش خود می‌نویسد: محدودیت اقامت کوبایی‌ها در هتل‌های ویژه اقامت خارجیان نیز برداشته شده است.

با این وجود خرید و فروش ملک هنوز در کوبا جنبه قانونی پیدا نکرده است.

اصلاحات در زمینه کشاورزی یکی از بزرگترین گام‌هایی است که دولت کوبا تا کنون برداشته‌است. بر همین مبنا کشاورزان اجازه یافته‌اند تا درباره نحوه استفاده از زمین ونوع محصول کشاورزی مورد کاشت تصمیم‌گیری کنند.

زمین‌های دولتی بلا استفاده نیز جهت ارتقای سطح کشت محصولات به کشاورزان اجاره داده می‌شود.[آغاز تقسیم زمین میان کشاورزان کوبا]

روزنامه دولتی گرانما در گزارش خود بر این نکته تاکید کرده است که این اصلاحات در زمان فیدل کاسترو آغاز شده‌اند و در زمان رائول کاسترو با مشارکت میلیون‌ها نفر از مردم کوبا گسترش یافته‌اند. گرانما هدف از این اصلاحات را ارتقای سوسیالیسم دانسته است.

فیدل کاسترو که به مدت 49سال قدرت را در کوبا در دست داشت در تاریخ 17 فوریه 2008 از تلاش برای تصدی یک دوره ریاست جمهوری جدید در کشورش منصرف شد و برادر 76 ساله‌اش رائوکاسترو در تاریخ 24 فوریه 2008جانشین وی شد.[رائول کاسترو رییس‌جمهوری جدید کوبا شد]

کد خبر 48433

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز