مدیرکل مدیریت‌بحران آذربایجان‌غربی از کاهش ۱۲ درجه‌ای دمای هوای استان در روزهای آینده و یخبندان شدید خبر داد.

آب و هوا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، امیرعباس جعفری، مدیرکل مدیریت‌بحران آذربایجان‌غربی گفت: بر اساس پیش‌بینی سازمان هواشناسی استان، با ورود جبهه گرم، سامانه بارشی به منطقه بارش‌ها روز جمعه ۱۸ بهمن به صورت باران در استان آغاز شد ولی از اواخر وقت شنبه ۱۹ بهمن با نفوذ جبهه سرد ضمن کاهش تدریجی دما در استان بارش‌ها به صورت برف پیش‌بینی شده است.  

وی ادامه داد: در اثر فعالیت این سامانه بارشی وضع ناپایدار جوی طبق پیش‌بینی‌ها تا روز دوشنبه ۲۱ بهمن در استان ادامه دارد، در این زمینه شاهد کاهش دمای‌ هوا بین ۸ تا ۱۲ درجه در اغلب بخش‌های استان خواهیم بود.

جعفری نسبت به وقوع یخبندان و افزایش مصرف حامل‌های انرژی در استان هشدار داد و اظهار کرد: این هشدارها فقط برای جلوگیری یا کاهش خسارات محتمل ارائه می‌شود که رعایت نکات‌ ایمنی و همچنین صرفه‌جویی در مصرف‌گاز می‌تواند زمینه کاهش مشکلات را فراهم کند.  

مدیرکل مدیریت‌بحران آذربایجان‌غربی با توصیه به شهروندان و نیز مسافرانی که قصد تردد از محورهای ارتباطی آذربایجان‌غربی دارند، گفت: جمعه شاهد وزش تندباد با سرعت ۸۰ کیلومتر بر ساعت در برخی شهرها از جمله ارومیه بودیم که تاکنون بر اساس گزارش‌ها شاهد خسارت‌های جزئی از جمله واژگون شدن داربست‌ها و بنرهای سطح شهر شده‌ایم.  

جعفری اضافه کرد: تا روز دوشنبه ۲۱ بهمن با تشدید فعالیت سامانه بارشی و کاهش دمای هوا ضمن بارش برف، یخبندان را نیز داریم که ضروری است شهروندان با رعایت نکات‌ایمنی از تردد و سفرهای غیرضروری در محورهای ارتباطی پرهیز کرده و در صورت سفر زنجیرچرخ و وسائل‌ایمنی همراه داشته باشند.

کد خبر 483086

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha