«سرای تجربه» با هدف جلب مشارکت و خدمت رسانی به سالمندان در محله ارامنه راه اندازی می شود.

سالمندان

همشهری آنلاین/ زینب زینال زاده: سالمندی دوره خاصی از زندگی محسوب می‌شود. سالمندان نیازهای جسمی، روانی، عاطفی و اجتماعی خاصی دارند که توجه به آنها زمینه زندگی شاد را برایشان فراهم می‌کند. در سالهای اخیر، غفلت از سالمندان، آن‌ها را در خانه محبوس کرده و به انزوا کشیده است. با توجه به افزایش جمعیت سالمندی در کشور، متولیان فرهنگی و اجتماعی برای جلوگیری از منزوی شدن این قشر، برنامه‌های فرهنگی، اجتماعی، هنری و حتی ورزشی  را  پیش بینی کرده‌اند.
«سرای تجربه» با هدف ارائه خدمات ویژه به سالمندان در محله ارامنه منطقه ۷ راه اندازی می شود. به گفته «فائزه دولتی»، معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار منطقه ۷، محله ارامنه نزدیک به ۴۱۹۱ نفر، جمعیت ۶۰ تا ۶۵ سال دارد: «با توجه به این حجم از جمعیت سالمندی، سرای تجربه به صورت پایلوت در محله ارامنه راه اندازی خواهد شد. جلب مشارکت جهاندیدگان در برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی، هدف مهم سرای تجربه است. دولتی با اشاره به این هدف می گوید: «باید قبول کنیم سالمندان بخش عظیمی از جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند و برای ساختن جامعه شاد و پویا نیازمند اجرای برنامه‌های ویژه برای این قشر هستیم.»

فائزه دولتی/ معاون اجتماعی و فرهنگی شهردار منطقه7


در سرای تجربه، سالمندان علاوه بر بهره مندی از برنامه‌های فرهنگی، اجتماعی، هنری و ورزشی، می‌توانند در برگزاری دوره‌ها مشارکت کنند و تجربیاتشان را در اختیار سایر سالمندان قرار دهند. 
دولتی می‌گوید: «راه اندازی سرای تجربه، فرصتی است برای حضور سالمندان در اجتماع. آن‌ها با حضور در این سرا می‌توانند داشته‌ها و تخصص‌هایشان را با سایر سالمندان به اشتراک بگذارند. سالمندان با این کار حس مفید بودن می‌کنند و از دوره سالمندی لذت می‌برند. راه اندازی این سرا کمک می کند سالمندان شاد باشند و زندگی شاد را تجربه کنند.»به گفته معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار منطقه۷، دوره‌های آموزشی در سرای تجربه، براساس نیاز سالمندان برگزار می‌شود.
   «اعظم حسینی»، بانوی۶۰ ساله با ابراز رضایت از راه اندازی سرای تجربه می‌گوید: «سالمندان در برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی سهم کمی دارند و با توجه به شرایط جسمی نمی‌توانستیم در آنها شرکت کنیم. راه اندازی این مرکز فرهنگی مانند نور امیدی است که حس زنده بودن و زندگی کردن را در سالمندان افزایش می‌دهد.»
   «رمضان امیدوار»، ساکن محله ارامنه درباره راه اندازی سرای تجربه می‌گوید: «سالمندان تجربیات با ارزشی دارند که برای جوانان بسیار مفید است. حتی این تجربه‌ها می‌تواند مورد استفاده سایر سالمندان قرار گیرد. سرای تجربه فرصتی است برای تبادل تجربه‌ها و بهره مندی از فرصت‌های زندگی.»
 

کد خبر 480291

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دروازه طهرون

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha