معاون وزارت بهداشت خواستار برخورد قاطع مراجع علمی، فرهنگی، دینی و قضایی با مدعی طب اسلامی شد که کتاب‌ پزشکی را به آتش کشید.

به گزارش همشهری آنلاین، ویدئویی در فضای مجازی در حال دست به دست شدن است که به آتش کشیده شدن یک کتاب پزشکی و علمی توسط یک مدعی طب سنتی را به نمایش می‌گذارد. او کتاب پزشکی هاریسون را آتش زده است تا به قول خودش با «طب شیمیایی» مبارزه کند.

دکتر علیرضا رئیسی معاون وزارت بهداشت درباره این اتفاق گفت: در مراسمی آئینی با فیلم و تصویر فردی به نام تبریزیان که پیروانش او را «آیت الله» می‌خوانند و تحت عنوان طب اسلامی، تجارتخانه‌ای برپا کرده است،  کتاب "اصول طب هاریسون" که از کتب مرجع پزشکی است را به آتش می‌کشد.

وی با ابراز تاسف از اتفاق رخ داده ادامه داد: آنچه مایه تاسف است فقط خالی بودن دست این گروه افراد مدعی از نقد علمی نیست، بلکه سکوت و عدم برخورد قاطع  مراجع علمی، فرهنگی، دینی و قضایی در برابر چنین رفتارهایی است.

وی افزود: به نظر میرسد که این اتفاق نادر و عجیبی نیست و در حال تبدیل شدن به رویه و قاعده‌ای است که به اشکال مختلف شاهد تکرار آن بوده‌ایم از دخالت جاهلانه در درمان صدها بیمار مبتلا به سرطان و بیماری‌های مزمن تا توصیه به خوردن نمک در هنگامه بسیج ملی "کنترل فشارخون" از تریبون صدا وسیما.

رئیسی با سخیف و جاهلانه خواندن این اقدام از  کلیه مراجع دینی، دانشگاهی و قضایی خواست که در برابر این چنین اقدامات واکنشی در خور از خود نشان دهند.

کد خبر 480190

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رهگذر ۱۸:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۴
    5 2
    سلام . وزارت بهداشت در خصوص ترا ریخته ها ، هزینه های سزسام آور بیمارستانها تحت عنوان خودیاری ، عدم نظارت بر پخش دارو بخصوص داروهای مربوط به بیماران خاص و بیرون انداختن بیماران کم توان در امر هزینه بیمارستان ، بد رفتاری با بیماران و ... که بارها و بارها در رسانه های معتبر داخلی به آن پرداخته شده است هیچ عکس العملی نشان نداده و منفعل و بی خاصیت بوده است حال در مورد یک کلیپ آتش زدن یک کتاب در فضای مجازی که البته صحت و سقم آن معلوم نشده اینچنین قیل و قال می کند و حتی از مراجع محترم دینی و عموم انتظار ورود به این مسئله را دارد.
  • غفاری IR ۱۹:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۴
    7 9
    با سلام.تحجر، پدیده جدیدی نیست.
  • GB ۲۲:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۴
    7 11
    وزارت بهداشت به باید به جد دنبال محاکمه این شیاد نوظهور باشد.
  • محمد اکبر IR ۲۲:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۴
    2 7
    درود فراوان به پدر طب سنتی اسلامی ایران آقای تبریزیان
  • عباس IR ۰۴:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۵
    6 2
    با یه کتاب سوزوندن چیزی از پزشکا کم نشده
  • ایرانی IR ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۵
    5 3
    اتفاقاماوقتی طب بوعلی وامام صادق راداریم چه به هاریسون
  • عارف IR ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۵
    17 1
    می بایست پرسید که چرا و به چه علت و چه انگیزه ای باعث شده که این کتاب از سوی جناب آقای تبریزیان به آتش کشیده شود . ولی من زنده بودنم رو مدیون طب سنتی و اطباء آن می دانم. و همیشه سپاسگزار این علم هستم.
  • صیادی IR ۱۶:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۵
    12 1
    سلام کار ایشان تایید نمی شود ولی بهداشتی ها بغض غلیظی از طب سنتی در دل دارند اگه راست می گویند بعضی بیماری ها که علاج ندارد علاج نمایند. مادرم 2 سال با یک بیماری دست و پنجه نرم کرد دکتر های مختلف و هزینه های مختلف خوب نشد بلکه بد تر شد اما با طب سنتی با قیمت صد هزار تومان خوب شد در حالی که ویزیت اقایان 60 هزار تومان بود و .... با خوردن چند علف ساده و زالو درمانی این را به چشم خودم در خانواده خودم دیدم حتی 2 تا دکتر در تهران هم کاری از پیش نبردند .و .... آیا در طب جدید خطای پزشکی صفر است و .........
  • علی IR ۲۰:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۵
    4 2
    کارخوبی کرده این پزشکان پدر مردم رو درآوردن باید از طب سنتی حمایت قاطع شود نوددرصد طب جدید یک چرخه ای هست برای سرکیسه کردن مردم هست
  • فاطمی IR ۰۰:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۶
    6 1
    کار ایشان اشتباه بوده اما پزشکان هم در ایران کارنامه قابل قبولی ندارند اگر برای پزشکان درمان بیماران مهم تر از پول بود عدم دریافت زیر میزی و نصب کارت خوان که در قانون آمده کامل اجرا میشد پس بدانید تخلف در همه جا وجود داره