سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی خواستار ورود دادگاه ویژه روحانیت به موضوع سوزاندن کتاب اصول طب «هاریسون» شد.

فاطمه ذوالقدر

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، سیده فاطمه ذوالقدر  با محکوم کردن سوزاندن کتاب اصول طب «هاریسون» از سوی فردی که مدعی تخصص در طب اسلامی است، گفت: کتاب سوزی اخیر، بار دیگر خاطراتِ تلخِ جاهلانه افراد نابخردی را که در طول تاریخ با آتش زدن کتاب و کتابخانه‌ها به خیال خام خود به مقابله با علم، دانش و آگاهی رفته‌اند زنده کرد.

وی این اقدام را عملی جاهلانه و در راستای نفی عقل، منطق و ترویج خرافات با انگیزه‌هایی مشکوک و بر پایه مسائل بی‌اساس دانست و افزود: ما مخالفتی با طب سنتی و طب اسلامی نداریم، این علوم جایگاه خودشان را دارند و در مقام خود محترم هستند ولی این به این معنا نیست که برای ترویج یک موضوع دست به چنین اقدامات وهن آلود زده شود و با رفتاری که یادآور حمله مغولان به تاریخ و فرهنگ و تمدن ایران زمین است، کتب  ارزشمند علمی سوزانده شود.

ذوالقدر با تاکید بر اینکه «سوزاندن کتاب طب مدرن، حقانیت طب اسلامی و سنتی را به اثبات نمی‌رساند»، یادآور شد: کتاب فی نفسه ارزشمند است، خصوصا کتاب اصول طب «هاریسون» که کتابی قابل استناد است و سوزاندن آن قطعا پسندیده و زیبنده نیست.

نماینده مردم تهران در مجلس در پایان از مراجع ذیربط، بویژه کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی و دادگاه ویژه روحانیت خواست تا با ورود به این موضوع نسبت به بررسی همه جانبه و ابعاد این اقدام و انگیزه و صلاحیت‌های فردی و شغلی فرد کتاب‌سوزِ مدعی تخصص در طب سنتی و اسلامی اقدام و نتیجه را نیز به مجلس و افکار عمومی اعلام کنند.

کد خبر 480325

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سعید IR ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۵
    0 1
    هر کس آزاد هست از هر روش و طب درمانی که خودش دوس داره استفاده کنه. ایشان کتاب را نماد طب شیمیایی میدانند به همین خاطر آتش زدند..