رئیس انجمن پزشکان عمومی ایران از پیگیری حقوقی و شکایت این انجمن از عامل کتاب‌سوزی اخیر خبر داد.

آتش زدن

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، دکتر عباس کامیابی رئیس انجمن پزشکان عمومی ایران با اعلام این‌که این این انجمن از فرد سوزاننده کتاب پزشکی هاریسون شکایت می‌کند، گفت: بدبین کردن مردم به دانش پزشکی، حتی اگر فقط روی یک نفر تاثیر داشته باشد و او را از پیگیری درمان بازدارد، تهدید علیه سلامت جامعه به‌ شمار می‌رود و مستوجب برخورد قانونی است.

وی تاکید کرد: موضع‌گیری‌های انجام شده به دلیل اصرار این فرد بر اشتباهات خود، راه به جایی نخواهد برد و شهرت وی را نیز بیشتر خواهد کرد. بنابراین باید به صورت جدی و عملی با مقوله دانش‌سوزی برخورد شود.

کامیابی با بیان این‌که غربی و استعماری دانستن طب نوین دروغ و توهمی بیش نیست، توضیح داد: دانش طب مولود جهان غرب نیست، بلکه یک میراث ارزشمند جهانی است که از حکیمان باستان در یونان و روم و ایران و هند و چین تا دانشمندان امروزی شاغل در پیشرفته‌ترین مراکز علمی سراسر جهان، هر یک در بنیان‌گذاری آن نقش داشته‌اند.

وی افزود: چشم‌پوشی از این گنجینه پربار و پربها کاری غیرعقلانی است که در هیچ‌یک از علوم دیگر اتفاق نمی‌افتد و هم‌اکنون همه ما در سراسر جهان از آخرین و به‌روزترین دستاوردهای بشری در هر زمینه بهره می‌بریم.

رئیس انجمن پزشکان عمومی ایران ضمن تشکر از واکنش‌های به‌موقع عالمان دینی و مسئولین، با تاکید بر این‌که بسیاری از مراجع تقلید بارها اعلام کرده‌اند چیزی به‌عنوان «طب اسلامی» نداریم، گفت: وقتی بزرگان دین طب اسلامی را عنوانی ساختگی می‌دانند، پافشاری بر این اعمال جاهلانه قطعا عملی مجرمانه است و از دستگاه قضایی توقع داریم با رسیدگی سریع، عادلانه و قاطع به این پرونده نشان دهد سلامت مردم در اولویت‌ آن قرار دارد.

کد خبر 481375

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha