دوشنبه ۳ مهر ۱۳۸۵ - ۱۵:۲۲
۰ نفر

محمدرضا منصوریان: ماجرای دوپینگ 9 وزنه‌بردار در اردوی تیم ملی کشورمان هنوز هم بحث داغ محافل ورزشی کشور است.

ظاهراً با تشکیل کمیته ویژه‌ای در سازمان تربیت‌بدنی مسئولین این سازمان به شدت پی‌گیر شناسایی علل یا عواملی هستند که در بروز این اتفاق نادر به‌صورت مستقیم یا غیرمستقیم نقش داشته‌اند.

طبیعی است که با روشن شدن مشکل، گزارش رسمی آن نیز به اطلاع عموم مردم خواهد رسید. این دقیقاً آن چیزی است که در بیانیه منتشره از سوی سازمان تربیت بدنی به آن اشاره شده است.

اما ورای مشکلات پدید آمده یکی دو موضوع بسیار ابهام‌برانگیز است. نخست آنکه ظاهراً  مکمل‌های آلوده که در غذای این 9 وزنه‌بردار وجود داشته و باعث دوپینگی‌ شدن آن‌ها شده با نظارت مستقیم سرمربی بلغاری این تیم یوردان گئورگی ایوانف بلغاری بوده و این چیزی است که نسخه تجویزی آن را خود وی پیچیده است.

حال سوال این است که آیا مسئولین فدراسیون وزنه‌برداری هم از آن اطلاع داشته‌اند یا خیر؟ و دوم اینکه مگرغذای مصرفی وزنه‌برداران از یک محل تهیه نمی‌شده که حسین رضا‌زاده و اصغر ابراهیمی از میان جمع یازده نفره حاضر در اردو از چنین غذاهایی استفاده نکرده و نهایتاً هم دوپینگی شناخته نشده‌اند!؟

چنین به نظر می‌رسد این مربی بلغاری که در جریان اخراج وزنه‌برداران قدیمی تیم ملی هیچگاه حاضر نشد، دلایل واقعی آنها را بر زبان آورد، این بار نیز با پنهان کاری و شیوه‌های منحصر به فرد و زیرکانه خود حاضر نیست که علت اصلی و واقعی بروز این واقعه تلخ که به حیثیت ملی ورزش ما لطمه وارد کرده است را بیان کند.

کد خبر 4790

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز