آژانس جهانی ضد دوپینگ پس از آزمایش نمونه‌های انجام شده نه ورزشکار از ده عضو تیم ملی وزنه‌برداری را دوپینگی اعلام کرد.

به گزارش سرویس ورزشی همشهری در آستانه حضور تیم ملی وزنه برداری ایران در رقابت های جهانی دومنیکن و در فاصله کمتر از ۲۴ ساعت به سفر این تیم آژانس بین المللی مبارزه با دوپینگ (وادا) با ارسال نمابری به فدراسیون وزنه برداری ایران اعلام کرد که درپی آزمایش های گرفته شده توسط نمایندگان این آژانس از جمع ۱۰ وزنه بردار ملی پوش ایران ۹ نفر از آنها مبادرت به استفاده از مواد نیروزا کرده اند که براساس قوانین موجود دوپینگی شناخته شده و حق شرکت در پیکارهای جهانی را ندارند.

درپی این اتفاق تلخ،علی مرادی رئیس فدراسیون وزنه برداری ایران و یوردان گئورگی ایوانف سرمربی بلغاری تیم ملی ایران که ظاهرا مقصر اصلی این ماجرا است به سازمان تربیت بدنی احضار شدند و بعد از گفت وگوهای این دو نفر با مسئولان این سازمان اعلام شد که سفر تیم ملی وزنه برداری ایران به دومنیکن لغو شده و هیچ وزنه برداری به این کشور نخواهد رفت.

پیش بینی می شود بعد از اجلاس سالیانه فدراسیون جهانی وزنه برداری که یک روز قبل از شروع مسابقه های قهرمانی جهان برگزار می شود جریمه و مدت محرومیت حضور وزنه برداران ایرانی در رقابت های جهانی و بین المللی رسما اعلام شود. حسین رضازاده قوی ترین مرد جهان تنها وزنه بردار حاضر در اردوی تیم ملی ایران است که نمونه های آزمایشات وی کاملا سالم اعلام شده است

کد خبر 4752

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز