سه‌شنبه ۳ مرداد ۱۳۸۵ - ۱۳:۱۸
۰ نفر

محمد رضا منصوریان : شاگردان تازه یوردان گئورگی ایوانف سرمربی بلغاری تیم ملی وزنه برداری ایران شروع خوبی در اولین روز رقابت های قهرمانی جوانان آسیا داشتند.

 کسب دو مدال نقره آن هم در اوزان پایین و با حضور مدعیان درجه یک آسیایی حکایت از آن دارد که این مربی کهنه کار بلغاری که حالا بیشتر از هر زمان دیگری مورد تأیید مدیران ورزش و مسئولان فدراسیون وزنه برداری قرار گرفته، وقت و انرژی خاصی را برای پر کردن خلاء موجود در اوزان سبک صرف کرده و می کند و این بار می خواهد با تیمی کامل و پخته دامنه افتخارات بین المللی وزنه برداری ایران را از اوزان سنگین به اوزان سبک تر بکشاند.

تجربیات گذشته و عملکرد ایوانف این بار هم گویای همین مطلب است که خوشبختانه وی هنوز هم پتانسیل های لازم برای ایجاد فضاهایی تازه در وزنه برداری را دارد و تنها باید با حوصله و صبر به وی و برنامه هایش اعتماد شود.

«سجاد بهروزی» جوان مرودشتی از همان دسته وزنه بردارانی است که از پوشش حمایتی کامل ایوانف برخوردار شده و خوشبختانه به پیشرفت های قابل ملاحظه ای نیز دست یافته است.

این جوان با اخلاق که مدتی است خود را از دسته 56 کیلوگرم جدا کرده و به وزن 62 کیلوگرم آمده است، دیروز در جریان مسابقه های وزنه برداری جوانان آسیا در کره جنوبی مبارزه ای گرم و دیدنی با دو وزنه بردار چینی و کره ای داشت.

او در شرایطی به مدال های نقره دوضرب و مجموع این وزن رسید که می توانست حداقل صاحب یک مدال طلا در دوضرب باشد، اما به خاطر یک کیلو اختلاف روی سکوی دوم ایستاد. نتایج نهایی این وزن به این شرح بود:

1- وزنه بردار چین: 125  کیلوگرم یکضرب، 147 کیلوگرم دوضرب و 272 کیلوگرم مجموع.
2- سجاد بهروزی: 120 کیلوگرم یکضرب، 147 کیلوگرم دوضرب و267 کیلوگرم مجموع.
3- وزنه بردار کره جنوبی: 116کیلوگرم یک ضرب، 148 کیلوگرم دوضرب و 164 کیلوگرم مجموع.

تیم ایران در روز اول وزنه بردار نقره ای دیگری هم داشت.
رسول تقیان وزنه بردار دسته 77 کیلوگرم تیم ایران نیز با حدنصاب مجموع313 کیلوگرم عنوان نایب قهرمانی این مسابقه ها را به دست آورد.

 تقیان با مهار وزنه های 135 و 178 کیلوگرم در حرکات یکضرب و دوضرب و مجموع 313 کیلوگرم به ترتیب مدال های نقره و برنز یکضرب و دوضرب و نقره مجموع را از آن خود کرد.

در این دسته ژون گئوشونگ از چین با 150 کیلوگرم در یکضرب و179کیلوگرم در دوضرب و مجموع 329 کیلوگرم صاحب گردن آویز طلا شد و لی کیون شوک از کره جنوبی هم با 135 کیلوگرم در یکضرب و 177 کیلوگرم در دوضرب و مجموع 312 کیلوگرم در جایگاه سوم قرار گرفت.

در این وزن تیم وزنه برداری ایران وزنه بردار دیگری هم داشت.
علی پروانه که به دلیل سروزن نرسیدن در یک وزن پایین تر بالاجبار به وزن77 کیلوگرم آمده بود، در نهایت با مجموع 279 کیلوگرم عنوانی بهتر از پنجمی را به دست نیاورد.

تشخیص دوپینگ بدون آزمایش !

به گزارش روابط عمومی فدراسیون وزنه برداری، بعد از آن که ستاد ملی مبارزه با دوپینگ از مثبت بودن نتیجه آزمایش تست دوپینگ 11 وزنه بردار پیشکسوت اعزامی به رقابت های جهانی فرانسه خبر داد و محرومیتی را برای آنها در نظر گرفت، با پیگیری های به عمل آمده مشخص شد که ستاد ملی مبارزه با دوپینگ تست های مربوط به آزمایش پیشکسوتان را به لابراتوار و آزمایشگاه ارسال نکرده و فقط به استناد گفته های خود این11 وزنه بردار و اظهاراتی که در پرسش نامه ستاد درج کرده اند مبنی بر این که در طول سال از داروهایی همچون کدئین و کورتون با مجوز پزشک مصرف شده است،  استناد نموده است.

اعلام اسامی این 11 وزنه بردار پیشکسوت پیش از تشکیل جلسه نهایی برای دفاع از خودشان و همچنین محرومیت در نظر گرفته شده باعث گردید تا وزنه برداران پیشکسوت اعتراضات خود را اعلام کنند و با هماهنگی به عمل آمده مقرر شده است این موضوع به صورت ویژه مجددا مورد بررسی قرار گیرد.

کد خبر 1348

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز