یکشنبه ۱۴ آبان ۱۳۸۵ - ۰۸:۰۲
۰ نفر

گروه ورزشی: به گفته رئیس کمیته آموزش ستاد مبارزه با دوپینگ، هم‌اکنون کشور ما در این زمینه مشکلات زیادی دارد و در شرایط حاضر با وجود ممنوعیت ورود مکمل‌های غذایی، این مواد در کشور به وفور به فروش می‌رسد.

دکتر حمید زعیم‌ کهن با بیان این خبر افزود: ورود مکمل‌های غذایی و فروش گسترده آن به این مفهوم است که یا قانون اجرا نمی‌شود یا اینکه نظارت ضعیف است.

وی در کارگاه آموزشی یک روزه دوپینگ و قرص‌های روان‌گردان در اصفهان گفت: برای مبارزه با دوپینگ همکاری و هماهنگی هر سه قوه قضائیه، مقننه و مجریه ضروری است.

وی افزود: اهمیت بیش از حد به مدال‌آوری به عنوان یکی از شروط اعزام ورزشکاران می‌تواند دلیل گرایش به دوپینگ باشد.

به دنبال گسترش دوپینگ در بین ورزشکاران سازمان تربیت‌بدنی که متولی اصلی امر ورزش در کشور به شمار می‌رود سعی دارد تا این عمل غیرورزشی و نابخردانه را در جامعه ریشه‌کن کند.

در آخرین فاجعه ورزشی دراین زمینه وزنه‌برداران کشورمان با محرومیتی دوساله مواجه شدند و یکی از کشتی‌گیران جوان ایران نیز که در رقابت‌های جهانی گواتمالا حضور داشت مقام خود را با مثبت شدن آزمایش دوپینگش از دست داد.

در ایران برای ریشه‌کنی این عمل باید تمامی دستگاه‌های مختلف دولتی با یکدیگر همکاری لازم را داشته باشند تا رشته‌های ورزشی ما پاک و بدون آلودگی در زمینه دوپینگ به فعالیت خود در سطوح مختلف ادامه دهند.

کد خبر 7375

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز