چند روزی می شود که محوطه بازار تاریخی تهران، شاهد استقرار دستگاه های غذا رسان به پرندگان شده است. این دستگاه ها با هدف حفظ سلامت و حمایت از پرندگان در منطقه ۱۲ مستقر شده است که ویژگی مهم ان، دریافت زباله های بازیافتی و ارائه غذا به پرندگان است.

دستگاه تغذیه پرندگان

همشهری آنلاین/ فاطمه عسگری نیا: معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۱۲ در گفتگو با خبرنگار ما در این باره می گوید:« اولین نمونه از دستگاه تغذیه پرندگان با استفاده از مواد بازیافتی با هدف ترویج فرهنگ تفکیک پسماند در میان شهروندان در خیابان ناصر خسرو مستقر شده است. »

«محمد رضا ندرلو»  افزود:« با استقرار این دستگاه و توزیع غذای سالم برای پرندگانی که با خوردن پسماندهای آلوده به عنوان غذا در معرض خطر مرگ قرار می گرفتند ضریب سلامت آنها افزایش می یابد.»

او با اشاره به کاهش تولید پسماند و تفکیک پسماند خشک به عنوان اولویت های کاری شهرداری تهران اظهار داشت:« در راستای تحقق این مهم اجرای طرح کاپ در دستور کار شهرداری قرار گرفته و تلاش می کنیم با اجرای این طرح ضمن ارتقای سطح دانش و فرهنگ حفاظت از محیط زیست و کمک به تغذیه پرندگان با حفظ اصول بهداشتی و کاهش آلودگی ناشی از آن، بتوانیم از انتقال بیماریهای مشترک بین انسان و پرندگان بکاهیم. »

او ادامه داد:« با استقرار دستگاه غذارسان به پرندگان در منطقه ۱۲ که ۲۴۰ لیتر ظرفیت دارد و جذب مشارکت شهروندان در تلاش هستیم تا در کنار ترویج فرهنگ مهربانی با حیوانات، ترویج فرهنگ  پسماندهای خشک را نیز در جامعه با موفقیت دنبال کنیم. »

به گفته معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۱۲ این دستگاه قابلیت دریافت زباله های بازیافتی در ازای ارائه غذای خشک به پرندگان را دارد به این صورت که افراد بطری  یا ظروف پلاستیکی و بازیافتی خود را از دریچه تعبیه شده روی دستگاه به داخل می اندازند و در ازای هر بطری مقدار معینی غذا به ظرف پایین ریخته می شود.

او یادآور می شود:« پیش از این دستگاه تغذیه گربه ها در خیابان سی تیر مستقر شده بود که با استقبال خوب شهروندان همراه بود و امیدواریم در سایه استقبال مردم از دستگاه تغذیه پرندگان با تحویل مواد بازیافتی بتوانیم شاهد افزایش تعداد این دستگاه ها در منطقه ۱۲ و ترویج فرهنگ مهربانی شهروندان با حیوانات شهر باشیم.»

کد خبر 478520

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دروازه طهرون

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha