نماینده رد صلاحیت شده تهران در نامه‌ای به آیت الله جنتی از رویه شورای نگهبان در بررسی صلاحیت‌ها انتقاد کرد.

جنتي آيت‌الله

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از  ایلنا، متن نامه الیاس حضرتی به  آیت الله احمد جنتی،دبیر شورای نگهبان به شرح ذیل است:

دبیر محترم شورای نگهبان، حضرت آیت‌الله جنتی

سلام علیکم، خسته نباشید

در این اوضاع و احوال عجیب و غریب، از جانب هیات نظارتِ زیرنظر حضرتعالی خبر رسید که به اسلام التزام ندارم و صلاحیتم برای حضور در انتخابات یازدهم رد شده است. قصد دفاع از خودم یا شکایت از رای هیات نظارت ندارم. اعتراضی هم نمی‌کنم. مردم و تاریخ به بهترین وجه قضاوت‌مان خواهند کرد و به قول و فعل همه ما نمره خواهند داد.

شخصا و قلبا به نهاد شورای نگهبان عقیده دارم و برای تحقق این آرمان به سهم خود تلاش کرده‌ام اما لازم است به عرض برسانم که این نهاد متاسفانه از اصل و شأن خود فاصله گرفته و همین قضاوت‌ها و غربالگری‌ها که صبغه جناحی / سیاسی دارد و به هیچ‌وجه قابل کتمان نیست، خود حجت موجهی است برای شناخت همین فاصله. من سنگ خودم را به سینه نمی‌زنم.

خدای متعال بهتر می‌داند که درون ما چه می‌گذرد. بیشتر نگران تصویر شورای نگهبان هستم که روزبه‌روز در ذهن و ضمیر مردم ایران خاصه جوانان تیره‌تر و تارتر می‌شود و رفتار و گفتار این نهاد قانونی را به تنگ‌نظری و کج‌سلیقگی تعبیر می‌کنند. بحث رد صلاحیت‌ها مربوط به امروز و دیروز یا این دوره و آن دوره نیست. به نظرم رای اخیر هیات نظارت حجت را بر فعالان سیاسی و دلسوزان معتقد به نظام و انقلاب تمام کرد و به آنها پیام داد که دیگر بیش از این به خدمت و تجدید عهد چهل ساله اصرار نورزند. البته ما با انقلاب و امام عهدی بسته‌ایم که ردصلاحیت‌های گسترده آن را نقض نمی‌کند.

من کماکان خودم را سرباز نظام و وفادار به آرمان‌های انقلاب می‌دانم و برای پیشبرد ایران عزیز از هیچ تلاشی فروگذار نیستم، مع‌الوصف خواستم به شما و همکاران‌تان بگویم که این راهی که می‌روید هیچ تناسبی با وضعیت این روزها و گفتمان اتحاد و جذب حداکثری ندارد و جز یک کاسه کردن مجلس به نفع یک گروه و یک جریان به نتیجه دیگری ختم نمی‌شود.

همچنین لازم است بگویم که اقدام شما پیشاپیش تنور سرد انتخابات را از قبل هم سردتر کرد و باعث دلسردی بخش‌های زیادی از مردم برای حضور پرشور در انتخابات شد. لابد این مخالفت‌ها و نقدها را کمابیش شنیده‌اید و از آثار تصمیمات‌تان مطلعید و عامدانه و بنابر ملاحظاتی کنارش نهاده‌اید.

اما از جنابعالی می‌خواهم دستور فرمایید تا تمام اسناد و مدارکی را که باعث رد صلاحیتم شده‌اند به اطلاعم برسانند تا دقیقا بدانم عدم التزام به اسلام به چه معنی است. بدرود.

کد خبر 478385

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • قاسم IR ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
    1 0
    تو نمیخواد نگران شورای نگهبان باشی نگران خودت باش