میانه‌ات با اسباب‌بازی چه‌طور است؟ بازی‌های فکری چه‌طور؟ از بازی‌های آموزشی خوشت می‌آید؟ اگر پاسخت بله است، پس به سومین نمایشگاه اسباب‌بازی برو.

سفر به سرزمین اسباب‌بازی‌ها

سومین نمایشگاه اسباب و سرگرمی ایران از ۳۰ دی تا ۴ بهمن در مرکز آفرینش‌های فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود. کامبیز آقایی، مدیر سومین نمایشگاه اسباب‌بازی و سرگرمی درباره‌ی این نمایشگاه به خبرنگار هفته‌نامه‌ی دوچرخه می‌گوید: «شرکت‌های تولیدکننده‌ی اسباب‌بازی ایرانی در این نمایشگاه حضور دارند و محصولات خود را معرفی می‌کنند. البته بخش فروش هم داریم. هدف ما این است که مردم بیش‌تر با تولیدات ایرانی آشنا شوند.»

او درباره‌ی تعداد غرفه‌ها می‌گوید: «حدود  ۷۰ شرکت تولیدکننده‌ی اسباب بازی در این نمایشگاه حضور دارند و محصولات خود را معرفی می‌کنند.»

 آقایی، درباره‌ی ویژگی نمایشگاه امسال می‌گوید: «هدف ما  از برگزاری این نمایشگاه، نمایش توانمندی تولیدکنندگان اسباب‌بازی ایرانی است. چون امسال، سال رونق تولید است و سعی ما حمایت از تولیدکنندگان ایرانی است و دوست داریم این تولیدکنندگان محصولات خود را معرفی کنند. آن‌ها در چند سال اخیر محصولات خوبی تولید کرده‌اند و حتی بعضی از محصولات، قابل رقابت با تولیدات خارجی است.»

  او در پاسخ به این سؤال که تولیدکنندگان ایرانی تمایل به تولید چه‌نوع اسباب‌بازی‌هایی دارند، می‌گوید: «گروه‌های گوناگونی از تولیدکنندگان ایرانی کار می‌کنند و بازی‌های فکری،  ورزشی، سرگرمی و مهارتی تولید می‌کنند. اما در این نمایشگاه، حدود ۴۰ یا۵۰درصد از تولیدکنندگان، بازی‌های آموزشی و فکری عرضه می‌کنند.»

آقایی، درباره‌ی تولید اسباب‌بازی الکترونیکی می‌گوید: «اسباب بازی الکترونیکی و روباتیک خیلی کمی توسط تولیدکنندگان ایرانی تولید می‌شود. اما محصولات دیگر، آن‌قدر کیفیت دارد که قابلیت صادرات داشته باشند.»

مرکز آفرینش‌های فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در خیابان حجاب واقع است و این نمایشگاه از ۱۰ صبح تا هشت بعد ازظهر دایر خواهد بود.

عکس: محمود اعتمادی/ دوچرخه

کد خبر 478351

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز