پنجشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۲
۰ نفر

شناسایی، مرمت، حفظ و حراست از بناهای تاریخی اولویت مدیریت کلان شهر تهران است.

بافت تاریخی

همشهری آنلاین/ زینب زینال زاده: بناهای تاریخی هویت شهرند و از این رو مدیران شهری حفظ و حراست از آنها را در اولویت کارهایشان قرار داده‌اند. به گفته «ابولفتح شاد مهری» مدیر بافت و بناهای تاریخی تهران بنا به مصوبه شورای عالی شهرسازی، حدود ۲ هزار و ۲۵۲ هکتار بافت تاریخی در محدوده مناطق 11 و 12 تهران قرار دارد: «این محدوده از شمال خیابان انقلاب، از شرق خیابان ۱۷ شهریور، از جنوب به خیابان شوش و از مرکز هم به خیابان کارگر منتهی می‌شود. این بافت تاریخی، ارزشمند است و هویت کلان شهر تهران تلقی می‌شود و به همین دلیل برای حراست از آن باید برنامه ریزی درست و اصولی انجام شود.»

ابوالفتح شادمهری/ مدیر بافت تاریخی شهر تهران


به گفته شادمهری حدود ۳۷۰ بنا در میراث فرهنگی ثبت شده‌اند: «براساس آخرین اطلاعات بیش از ۲ هزار بنای ارزشمند در تهران وجود دارد که باید در فهرست فرهنگی ثبت شود که در این خصوص کاری انجام نشده است.»
هدفمند کردن بهره برداری از بناهای تاریخی تهران، موضوعی است که مدیربافت و بناهای تاریخی شهر تهران به آن اشاره و عنوان کرد: «بناهای تاریخی بهترین گزینه برای جذب گردشگر هستند. در سالهای اخیر برخی از بناها به کافه و رستوران تبدیل شدند و تجربه موفقی هم بود اما باید کاربری‌های دیگری چون دفتر کار، دفاتر اداری و وکالت هم برای بافت‌های تاریخی تعریف شود تا زمینه برای مشارکت بخش خصوصی بیش از گذشته فراهم شود.»
 

کد خبر 477821

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha