به‌زودی ‌۲ خیابان اصلی محله یافت‌آباد جنوبی شامل خیابان شهیدان قربانی و باقری به‌ترتیب به خیابان شهید سلطانی و بزرگراه آزادگان متصل می‌شوند تا دسترسی اهالی به محله‌های دیگر شهر آسان‌تر شود.

بازگشایی مسیر

همشهری ‌آنلاین - مریم‌قاسمی: متصل نبودن خیابان‌های اصلی محله یافت‌آباد جنوبی به شریان های اصلی مشکلات عدیده‌ای ‌را برای‌ ساکنان این بخش ‌از منطقه۱۸‌ به وجود ‌آورده بود که ‌از جمله آنها صرف‌ زمان و مصرف زیاد سوخت برای خروج از یافت‌آباد و رسیدن ‌به ‌بزرگراه‌ آزادگان یا نقاط دیگر شهر ‌بود. به گفته شهردار ناحیه۳ منطقه ۱۸ در طول این‌ سال‌ها شورایاران محله ‌یافت‌آباد جنوبی‌ برای رفع این مشکل تلاش زیادی کردند که در نهایت در مدیریت شهری جدید تلاش‌ها به بار نشست و ‌ مطالبات اهالی‌ تحقق‌ پیدا کرد.

«ابوالفضل کبورانی» در این ‌باره‌ می‌گوید: «نبود دسترسی مناسب در این خیابان‌ها تأثیر منفی‌ در زندگی ‌ساکنان‌ محله ‌یافت‌آباد داشت که به‌طور حتم‌ با بازگشایی ‌این ‌خیابان‌ها و اتصال آنها به خیابان های اصلی و بزرگراهی، مشکل دیرینه اهالی‌ برطرف شده‌ و خانواده‌ها به آسانی به‌ محله‌های‌ دیگر رفت‌وآمدخواهند داشت. اکنون‌ اجرای ‌این طرح‌ جزء‌ اولویت‌های‌ کاری شهرداری‌ منطقه‌۱۸‌ است و پیش‌بینی‌می شود ‌با تلاش ‌شبانه‌روزی‌کارکنان‌ حوزه ‌فنی‌ و عمران‌ و معاونت‌ حمل‌ونقل‌ و ترافیک ‌شهرداری‌ منطقه‌۱۸‌ این‌ وعده‌ در نیمه نخست ‌سال‌۹۹ تحقق‌ پیدا کند. » وی‌ عقیده‌ دارد اجرای ‌این پروژه تحولی ‌شگرف و تأثیرگذار در حوزه حمل‌ونقل و ترافیک منطقه‌۱۸ خواهد داشت.»

وی درباره‌ مختصات‌ اجرای این‌ پروژه‌ می‌گوید: «در اجرای‌ عملیات‌ عمرانی اتصال‌ خیابان شهید قربانی به خیابان‌ شهید سلطانی، ایجاد معبر به طول ۱۷۰‌متر و عرض ۱۶متر، نهرسازی به‌ طول‌ حدود ۳۴۰متر، روکش‌ و آسفالت‌ به‌ طول ۲هزار و ۸۰۰‌مترمربع صورت می‌گیرد. برای اتصال ‌خیابان‌ شهید باقری به بزرگراه‌ آزادگان هم ۲هزار متر مسیر تازه‌ ایجاد می‌شود که علاوه‌ بر این ۴۵۰‌متر نهرکشی، ۷هزار و ۲۰۰‌متر مربع آسفالت، ۱۰۰‌مترمربع‌ کفپوش و ۴۵۰‌متر مربع اصلاح هندسی انجام می‌شود.»

کد خبر 477691
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دروازه طهرون

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha