پیش از آنکه ساختمان‌های بلند قامت سنگی وسیمانی، تهران را تمام و کمال تصاحب کنند درجنوب پایتخت زمین‌های سبزی‌کاری پربرکت و حاصلخیز فراوانی وجود داشت.

روضه خواني

همشهری آنلاین_نصیبه سجادی: با سرازیرشدن جمعیت مهاجر به مناطق جنوبی، این زمین‌های سرسبز کوچک و کوچک‌تر شدند و جای خود را به خانه‌ها و فروشگاه‌های رنگارنگ دادند. امروزدر لابه‌لای دود و دم این کلانشهر عریض و طویل نفس تازه کردن درکشتزاری آکنده ازعطرریحان و شاهی و گشنیز نعمت بزرگی است که بسیاری از تهران‌نشینان از آن بی‌بهره‌هستند، اما اهالی منطقه ۱۸ از این موهبت بزرگ استفاده می‌کنند و سبزی سفره‌های‌شان محصول زمین‌های سبزی‌کاری محله یافت‌آباد است.

اهالی این منطقه صبح زود شال و کلاه می‌کنند و به این زمین‌ها می‌روند تا هم خرید کنند و هم با استشمام عطر مرزه و ترخون و نعنای تازه در هوای دلچسب و پاکیزه صبحگاهی نفسی تازه کنند. محصولات باغ‌های سبزی‌کاری محله یافت‌آباد با آب پاکیزه چاه آبیاری می‌شود و سبزی‌کاران وقتی نوبت آبیاری زمین‌های آنها می‌رسد، شب به خانه نمی‌روند وتا صبح همدم موتور پرسروصدای چاه هستند که غرولندکنان آب را از زمین سخت و خشک بیرون می‌کشد و به پای سبزی‌های تشنه می‌ریزد. بسیاری از اهالی منطقه ۱۸ ورزش صبحگاهی خود را هم کنار این زمین‌های باطراوت انجام می‌دهند و با یک تیر چند نشان می‌زنند.  
 

کد خبر 601877

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار زیر پوست شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha