مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۱۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۱
۰ نفر

حضور قدرشناسانه ایرانی‌ها در مراسم تشییع پیکر سردار سپهبد شهید سلیمانی و همرزمانش در روزهای اخیر توجه مطرح‌ترین رسانه‌های دنیا را به خود جلب کرد و حتی معادلات و محاسبات دشمنان را به هم زد.

تشییع سردار در تهران

همشهری‌آنلاین-معصومه حق‌جو: با این که فقط شهرهای اهواز، مشهد، تهران، قم و اراک میزبان پیکر شهیدان بودند، گروه‌های زیادی از استان‌های مختلف خود را برای شرکت در مراسم تشییع به این شهرها رساندند.

خوزستان 

 صبح یکشنبه ۱۵ دی پیکر مطهر شهید سردار سلیمانی و همرزمانش با حضور مسئولان و مردم از خیابان سلمان فارسی به سمت چهارراه نادری و پل چهارم اهواز تشییع شد. سپس به حسینیه ثارالله انتقال یافت و از آنجا برای برگزاری مراسم تشییع در مشهد به فرودگاه اهواز انتقال داده شد.

مشهد

 مشهدی‌ها بعدازظهر یکشنبه استقبال باشکوهی از آخرین حضور سردار دل‌ها و همراهانش داشتند، استقبالی که از فرودگاه مشهد آغاز شد و پس از آن به طور رسمی با حضور  پرشور و قدرشناسانه مردم خراسان در میدان ۱۵ خرداد دریایی از جمعیت را گردهم آورد. پیکر شهیدان با بدرقه مردم در بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) طواف داده شد و سپس به فرودگاه  شهید هاشمی‌نژاد انتقال داده شد تا صبح دوشنبه تهرانی‌ها حماسه‌ای دیگر را رقم بزنند.

تهران

 شامگاه یکشنبه ده‌ها هزار نفر از ساعت ۱۹:۳۰ در مصلای امام خمینی(ره) جمع شدند تا در مراسم وداع با پیکر سردار سلیمانی شرکت کنند اما حجم استقبال از پیکر شهیدان مقاومت در مشهد به قدری زیاد بود که روابط عمومی کل سپاه در اطلاعیه‌ای از لغو مراسم وداع با پیکر سپهبد شهید قاسم سلیمانی در مصلای تهران به دلیل طولانی شدن مراسم در  مشهد خبر داد. خیل مردم به مصلا رفتند و باوجود برگزار نشدن مراسم وداع با پیکر سردار، به عزاداری پرداختند.

 صبح دوشنبه ۱۶ دی میلیون‌ها نفر در تهران در مراسم تشییع پیکر شهیدان مقاومت حضور یافتند تا یکی از بزرگ‌ترین بدرقه‌های تاریخ رقم بخورد.  مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو  تهران و حومه اعلام کرد که حدود ۳ میلیون نفر در این روز خود را با مترو به مسیرهای تشییع پیکر شهیدان رساندند. تعداد جمعیت شرکت‌کننده به اندازه‌ای بود که در برخی ایستگاه‌های مترو امکان توقف قطار وجود نداشت و حتی درهای خروج اضطراری بعضی ایستگاه‌ها باز شدند.  

 طبق گفته‌های قائم‌ مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی حدود ۷ میلیون تهرانی در مراسم وداع و تشییع شرکت کردند. پیکر شهدا پس از قرائت نماز در دانشگاه تهران توسط مقام معظم رهبری، از میدان انقلاب تا میدان آزادی تشییع شد.

قم

 بعدازظهر دوشنبه پس از برگزاری مراسم تشییع، پیکر سردار دل‌ها و یارانش در حرم حضرت معصومه(س) طواف داده شد و در میان خیل عظیم جمعیت زائران در مسیر بلوار پیامبر  اعظم(ص) به مسجد مقدس جمکران رسید.

کرمان

 پیکر شهیدان حاج قاسم سلیمانی و حسین پورجعفری وارد فرودگاه بین‌المللی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی کرمان و مراسم تشییع از میدان آزادی با حضور بیش از یک میلیون نفر به سمت میدان شهدا(مشتاق)  و با حضور بیش از یک میلیون نفر در کرمان آغاز شد.

کد خبر 476275

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha