پیکر شهیدان سردار قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس و دیگر شهدای حشد شعبی در حال حاضر در شهر مقدس کاظمین در حال تشییع بوده و قرار است بعد از آن در میدان الحسنین در الجادریه در نزدیکی منطقه الخضرا (سبز) در حضور مقامات عراقی نیز تشییع شوند.

تشييع پيكر سردار سليماني

به گزارش همشهری آنلاین، ایسنا به نقل از شبکه خبری المیادین نوشت: مراسم تشییع پیکر سردار قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و ابومهدی المهندس، معاون رئیس سازمان حشد شعبی و سایر شهدای حشد شعبی امروز (شنبه) از فرودگاه المثنی در بغداد آغاز و وارد شهر کاظمین شد. پیکر شهدا در اطراف حرمین امامین کاظمین(ع) طواف داده شد.

در جریان مراسم تشییع سردار سلیمانی و المهندس در شهر کاظمین هزاران عراقی شعار "مرگ بر آمریکا" و "مرگ بر اسرائیل" را سر دادند.

منابع عراقی اعلام کردند پیکر این شهیدان قرار است بعد از کاظمین توسط تشییع کنندگان به سمت میدان الحسنین در الجادریه بغداد منتقل شود؛ جایی که مقر حشد شعبی در آنجا قرار دارد.

تعداد زیادی از ساکنان بغداد در میدان الحسنین برای استقبال از پیکر شهدا تجمع کرده‌اند. تعداد زیادی از رهبران حشد شعبی و مسؤولان سیاسی نیز در میدان الحسنین منتظر استقبال از پیکر شهیدان هستند.

خبرگزاری رسمی عراق (واع) نیز گزارش داد، نیروهای امنیتی عراق به طور کامل پل الجادریه و مسیرهای منتهی به محل تشییع در منطقه الجادریه را بستند.

یک منبع امنیتی به سومریه نیوز گفت، پل الجادریه در مرکز بغداد از صبح امروز به طور کامل به روی خودروها مسدود بود و این مسدود بودن تا منطقه السیدیه و در مسیر برعکس به سمت منطقه کراده نیز تداوم داشت.

بعد از آن پیکر شهیدان به کربلا و نجف اشرف منتقل می‌شود.  پیکر شهدای حشد شعبی در وادی السلام در نجف اشرف به خاک سپرده می‌شوند.

پیکر قاسم سلیمانی نیز به مشهد مقدس منتقل و از آنجا به تهران منتقل می‌شود تا در زادگاهش شهر کرمان به خاک سپرده شود.

  • اظهارات تشییع‌کنندگان عراقی درباره آمریکا

تشییع کنندگان عراقی دست نوشته‌هایی به زبان انگلیسی در دست داشتند که در آن بر مخالفت خود با حضور آمریکا در کشورشان و اولویت اخراج نیروهای آن تاکید می‌کرد.

آنها همچنین در مصاحبه با خبرنگار شبکه المیادین تاکید کردند، خاکی که سلیمانی و المهندس از آن به وجود آمده‌اند هزاران تن مثل آن دو را به وجود خواهد آورد و تا زمانی که از آمریکا انتقام نگیریم، آرام نمی‌گیریم.

عراقی‌های عزادار گفتند: دشمن اصلی ما در منطقه آمریکا و هم‌پیمانانش هستند. عشایر عراق تحت امر مرجعیت بوده و منتظریم پارلمان قانون اخراج آمریکایی‌ها را تصویب کند.

تشییع کنندگان افزودند: شهدای ما مایه افتخار ما هستند. ما فرزندانی را می‌پروانیم که از آمریکا متنفر باشند و انتقام شهدا را بگیرند.

به گفته تشییع کنندگان، گروه‌های مقاومت و حشد شعبی قادر به تغییر معادله هستند و گروه‌های سیاسی باید موضعی منسجم بگیرند.

تشییع کنندگان تاکید کردند، ما زیر پرچم جهاد علیه آمریکا حاضر هستیم و دست‌مان به همه مزدورانش در کشور خواهد رسید.

آنها در این مصاحبه گفتند: خون پاک شهدا در دفاع از عراق ریخته شده و تلاش‌های ما در مقاومت را به طوریکه کل منطقه را دربرگیرد، متحد خواهد ساخت.

تشییع کنندگان تاکید کردند: بعد از خاکسپاری شهیدان حرف آخر ما با پارلمان خواهد بود که فردا (یکشنبه) در برابر آخرین فرصت خود است.

 آمادگی یگان تشریفات آستانه مقدس کاظمیه برای دریافت پیکر مطهر شهدای جنایت آمریکا

تشییع کنندگان عراقی اعلام کردند: در سال ۲۰۰۷ با آمریکایی‌ها جنگیدیم و بار دیگر با آنها خواهیم جنگید و انتقام خون شهیدان را می‌گیریم.

در مراسم تشییع سردار سلیمانی و شهدای حشد شعبی هادی العامری، دبیرکل سازمان بدر و جانشین احتمالی المهندس و نیز ابو آلاء الولائی، ‌ دبیرکل گردان‌های سید الشهدا نیز حضور یافتند.

عمار حکیم رئیس جریان اپوزیسیون حکمت و نیز همام حمودی، رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق از دیگر شرکت‌کنندگان در این مراسم بودند.

  • حضور عبدالمهدی در مراسم تشییع شهدای حشد شعبی

همچنین تصاویری از حضور عادل عبد المهدی، نخست وزیر مستعفی عراق در مراسم تشییع شهدای حشد شعبی و سردار قاسم سلیمانی منتشر شد.

زمان‌بندی مراسم تشییع بدین شرح است، در کاظمین تا ساعت ۱۰ به وقت محلی ادامه خواهد یافت، بعد از آن به میدان الحریه در منطقه الجادریه منتقل شده، سپس راس ساعت دو بعد از ظهر به وقت محلی به کربلا خواهد رسید و بعد از آن راس ساعت پنج عصر در نجف خواهد بود.

اداره اطلاع رسانی حشد شعبی اعلام کرد، پیکر شهدای دیگر حمله آمریکا نظیر پیکر محمد رضا، مدیر اداره روابط عمومی حشد شعبی در کنار پیکرهای شهیدان سلیمانی و المهندس در حال تشییع است.

در حمله خصمانه آمریکا به نزدیکی فرودگاه بغداد سردار قاسم سلیمانی، ابومهدی المهندس و تعدادی از اعضای حشد شعبی به شهادت رسیدند.

کد خبر 475382

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha