بوی اسپند فضا را پر کرده است. به هر طرف که سر می‌چرخانیم عکس‌های شهید قاسم سلیمانی و یاران شهیدش نگاهمان را پر می‌کند. مردم عکس‌های سردار و یارانش را بر سردر خانه‌ها و مغازه‌هایشان نصب کرده‌اند تا مراتب قدردانی خود را ابراز کنند.

شهید

همشهری آنلاین- مهین قاسمخانی:زن و مرد و پیر و جوان از چهارسوی شهر خود را به بلوار امام حسین(ع) می‌رسانند و کم‌کم بر جمعیت حاضر در این خیابان افزوده می‌شود. قرار است پیکر تازه داماد، شهید «وحید زمانی‌نیا» از بلوار امام حسین(ع)، مقابل ستاد فرماندهی سپاه سیدالشهدا(ع) تا حرم حضرت عبدالعظیم(ع) تشییع شود. هنوز چند ساعتی تا آغاز مراسم مانده است، اما صدای مارش نظامی از انتهای یکی از خیابان‌های منتهی به بلوار امام حسین(ع) یعنی خیابان شهید منتظری به گوش می‌رسد. به گمان اینکه پیکر شهید زمانی‌نیا از خیابان شهید منتظری وارد بلوار امام حسین(ع) خواهد شد به دنبال صدا می‌رویم، اما بیشتر عکس‌ها و بنرهایی که در این خیابان نصب شده به یاد شهید «مصطفی محمدمیرزایی» است؛ شهید مدافع حرمی که اندکی قبل از سردار سلیمانی و یاران شهیدش و با فاصله جغرافیایی کمی از آنها به شهادت رسیده است. یکی از بستگان شهید محمدمیرزایی می‌گوید: «مصطفی هم از یاران سردار سلیمانی و از نیروهای تحت امر او بود. پیکر او هنوز وارد ایران نشده است، اما امروز به‌صورت نمادین تشییع پیکر او و شهید وحید زمانی‌نیا به‌طور همزمان برگزار می‌شود.» 
همراه با جمعیت تشییع‌کننده حرکت می‌کنیم و وارد بلوار امام حسین(ع) می‌شویم. مقابل ستاد فرماندهی سپاه سیدالشهدا(ع) جمعیت زیادی جمع شده و همگان در حال زمزمه زیارت عاشورا هستند. زیارت عاشورا که تمام می‌شود، جمعی از اهالی عرب تبار شهرری در حالی‌که دشداشه به تن کرده‌اند شروع به دمام زنی می‌کنند. «سیدرزاق لواسانی» یکی از اعضای این گروه می‌گوید: «ما از اعضای هیئت عرب‌ها هستیم و آمده‌ایم تا به بچه‌محل‌هایمان ادای دین کنیم. این شیوه دمام زنی مخصوص اهالی کربلاست.»
لحظه به لحظه بر جمعیت حاضر در بلوار امام حسین(ع) اضافه می‌شود. بانوان در پیاده‌روها ایستاده‌اند و چشم به ابتدای بلوار دارند و منتظر آغاز مراسم هستند. یکی از بانوان می‌گوید: «ما دیروز هم در تشییع باشکوه سردار سلیمانی حاضر بودیم و امروز آمده‌ایم تا فرزند شهرری را بدرقه کنیم. شهادت به تنهایی افتخار بزرگی است، اما شهید زمانی‌نیا یک افتخار دیگر را هم نصیب خودش کرد و آن شهادت در کنار سردار سلیمانی بود.»


جمعیت حرکت خود را آغاز می‌کند. ابتدا موتورسوارانی که پرچم‌های ایران را همراه دارند حرکت می‌کنند. به دنبال آنها چند خودرو آذین‌بندی شده و در پی آنها خودرویی که تابوت شهید زمانی‌نیا و تابوت نمادین شهید محمدمیرزایی را حمل می‌کند، حرکت خود را آغاز می‌کنند. جمعیت در حالی که خودرو حامل تابوت شهدا را همچون نگینی در حلقه گرفته، وارد خیابان فداییان اسلام می‌شود. در این لحظه جمعیتی که ساعت‌ها قبل در حاشیه خیابان فداییان اسلام چشم به راه رسیدن کاروان شهدا بود به خیل عظیم تشییع‌کنندگان می‌پیوندد و ازدحام جمعیت بیشتر از قبل می‌شود. 
«اسماعیل حشمتی» فرمانده بسیج دانشجویی استان تهران در بین تشییع‌کنندگان است. او می‌گوید: «پایه‌های انقلاب اسلامی ما بر خون پاک شهدا استوار است. هرچقدر که خون بیشتری پای درخت انقلاب بریزیم، درخت انقلاب تنومندتر خواهد شد. شهادت سردار سلیمانی و یارانش که به دست دولت‌ تروریست آمریکا اتفاق افتاد، مردم ما را متحدتر کرد و رعب و وحشت را به جان دشمنان ما به‌ویژه نظامیان آمریکا انداخت. امروز به برکت خون این شهدا شاهدیم که زمینه خروج نظامیان آمریکایی از منطقه فراهم شده است.»
همراه جمعیت، خیابان فداییان اسلام را به سمت حرم حضرت عبدالعظیم(ع) طی می‌کنیم. حضور جمعیت در این مراسم به حدی است که از میدان بسیج شهرری (سه‌راه ورامین) تا حرم حضرت سیدالکریم(ع) تقریباً قفل شده و امکان حرکت وجود ندارد. پیش‌تر اعلام شده بود که پیکر شهید زمانی‌نیا بعد از تشییع در شهرری و طواف مضجع شریف سیدالکریم(ع) به بهشت زهرا(س) منتقل و در قطعه۵۳ به خاک سپرده خواهد شد، اما در جریان تشییع اعلام می‌شود که این شهید والامقام در شبستان امام خمینی(ره) حرم حضرت عبدالعظیم(ع) به خاک سپرده خواهد شد. 

کد خبر 476406

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دروازه طهرون

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha