دبیر و مسئول بازرسی کارگروه آرد و نان استان سمنان گفت: افزایش قیمت نان در این استان سبب ایجاد یک رضایت نسبی در نانوایان با توجه به افزایش هزینه‌های تحمیلی بر این قشر در سال‌های گذشته، شده‌است.

نانوایی

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، روح‌الله حامدی دوشنبه ۱۶ دی افزود: نانوایان سمنان نیز جزیی از جامعه محسوب می‌شوند و باید در نظر داشت که آخرین افزایش قیمت نان در استان در سال ۹۳ رقم خورده بود.

وی با اشاره به اثر افزایش قیمت‌ها بر هزینه‌های نانوایان، تصریح کرد: سال ۹۷ اصلاح قیمتی در نان صورت گرفت، اما این مسئله منفعتی برای نانوایان نداشت.

دبیر و مسئول بازرسی کارگروه آرد و نان استان سمنان ادامه داد: افزایش هزینه‌ها در سال‌های گذشته و ثابت ماندن قیمت نان سبب متضرر شدن نانوایان استان شده بود.

حامدی تأکید کرد: طبق دستورالعمل و شیوه‌نامه ابلاغی از وزارت صنعت، معدن و تجارت، متولی کارگروه آرد و نان، در این خصوص تصمیم‌گیری شد که ممکن است رضایت مطلق را برای دو طرف مردم و نانواهایی به همراه نداشته باشد.

رویکرد نظارتی باهدف افزایش کیفیت و کمیت نان

وی بیان کرد: بر اساس رصدها، درصد کیفیت نان سمنان بالای ۸۰ درصد است اما تمام تلاش‌ها رسیدن به حد مطلوب و کیفیت ۱۰۰ درصدی این کالای اساسی در سبد خانوارهای این استان است.

دبیر و مسئول بازرسی کارگروه آرد و نان استان سمنان ادامه داد: رویکردهای این کارگروه به دنبال ارتقا و افزایش کیفیت و کمیت نان در این استان است.

حامدی گفت: افزایش قیمت نان در سمنان باید در حدود ۲ ماه پیش اعمال می‌شد، نظارت‌ها بر واحدهای نانوانی این استان به‌منظور بررسی و کنترل کیفیت و کمیت نان در سه مقطع صبح، ظهر و عصر از سوی اتحادیه آرد و نان انجام می‌شود.

وی یادآور شد: با همکاری کارشناسان کارگروه کیفیت نان سمنان با حضور در واحدهای صنفی، ایرادها بررسی می‌شود.

۸۰۱ واحد نانوایی در استان سمنان فعالیت می‌کنند که از این تعداد ۵۷۵ واحد از آرد یارانه‌ای بهره‌مند هستند و ۲۲۶ واحد نیز آزاد پز است.

بر اساس مصوبه این کارگروه قیمت‌های جدید چهار نوع نان اصلی به این شرح اعلام می‌شود:

نان لواش با وزن چانه ۱۷۰ گرم، به‌صورت یارانه‌ای ۲۵۰ تومان و نیمه یارانه‌ای ۳۵۰ تومان

نان بربری با وزن چانه ۵۱۰ گرم، به‌صورت یارانه‌ای ۷۵۰ تومان و نیمه یارانه‌ای یک هزار تومان

نان تافتون با وزن چانه ۳۲۵ گرم، به‌صورت یارانه‌ای ۵۰۰ تومان و نیمه یارانه‌ای ۶۰۰ تومان

نان سنگک ساده که در سراسر استان به‌صورت نیمه یارانه‌ای و با وزن چانه ۴۸۰ گرم پخت می‌شود از امروز باقیمت ۱۵۰۰ تومان به دست مردم می‌رسد.

بر اساس تقاضای مشتری برای استفاده از کنجد در نان سنگک قیمت آن افزایش می‌یابد.

کد خبر 475983

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha