پنجشنبه ۱۵ فروردین ۱۳۸۷ - ۰۵:۵۴
۰ نفر

گروه ورزشی: هفته بیست و ششم لیگ‌برتر با انجام 9 بازی در روزهای پنجشنبه و جمعه برگزار می‌شود.

صرف‌نظر از شهرآورد پرسپولیس و استقلال، دیدار سپاهان و استقلال اهواز بازی جذاب دیگری است که نگاه فوتبال‌دوستان را به خود جلب خواهد کرد.

پیکان – مقاومت سپاسی

حضور در رده هفتم جدول، مقاومت را به غیر قابل پیش‌بینی‌ترین تیم لیگ تبدیل ساخته است. در سوی دیگر پیکان به عنوان میزبان این بازی قصد دارد در سال جدید شکست سنگین تحقیرآمیز 5 بر صفر مقابل راه‌آهن را به فراموشی بسپارد. مسئولان پیکان تحمل زیادی ندارند و در صورت باخت خانگی شاید این بازی آخرین دیداری باشد که داربینیان بر روی نیمکت پیکان می‌نشیند.

پگاه گیلان – ذوب‌آهن

دو تیم در شرایط کاملاً متفاوتی به سر می‌برند. پگاه که به همراه شیرین‌فراز کاندیدای اصلی سقوط به رقابت‌های دسته اول محسوب می‌شود برای فرار از سقوط باید میهمان اصفهانی‌اش را با شکست بدرقه کند. کسب پیروزی در بازی‌های باقی‌مانده تنها راهی است که شاگردان دست‌نشان برای بقا در لیگ پیش‌رو دارند.

در سوی مقابل، ذوب‌آهن که با شکست پرسپولیس نشان داد همچنان غیرقابل پیش‌بینی است، بعد از حضور ذوالفقارنسب کاملاً متفاوت شده و مسلماً در خانه پگاه برای میزبان  روز سختی را رقم خواهد زد.

صبا – ملوان

صباباتری پس از تغییرات در کادر فنی، شکست سنگینی را مقابل استقلال اهواز متحمل شد اما آنها در دومین تجربه سرمربیگری گل‌محمدی فقط به برد فکر می‌کنند.

در طرف مقابل ملوان نیز بعد از تساوی خانگی با برق شیراز نشان داد که مانند صبا از شرایط آرمانی نیم‌فصل اول فاصله گرفته است. این بازی می‌تواند فرار از بحران موقتی باشد که دو تیم صبا و ملوان با آن دست به گریبان هستند.

سایپا – شیرین فراز

علی دایی در کرمان مغلوب قلعه‌نویی شد اما مسلماً مقابل قعرنشین به 3 امتیاز و برد پرگل می‌اندیشد. دایی که این روزها با دغدغه لیگ، حضور در لیگ قهرمانان آسیا و بازی‌های تیم‌ملی مواجه شده قصد دارد ثابت کند مرد روزهای سخت است.

شیرین‌فراز نیز که بازی به بازی به سقوط نزدیکتر می‌شود، در بازی‌های پیش‌رو فقط برای اعاده حیثیت می‌جنگد و به دنبال نقطه امیدی برای باقی ماندن در لیگ‌برتر است.

صنعت نفت- راه‌آهن

از زمان حضور طوسی، صنعت‌نفت تاکنون باختی را متحمل نشده است. صنعت نفت که به یک باره در لیگ اوج گرفت و خود را از منطقه سقوط‌ جدا کرد، در خانه فقط به برد می‌اندیشد. در طرف مقابل شاید این بازی سنگ محک خوبی برای سنجیدن عیار سرمربی جوان راه‌آهن باشد که در اولین تجربه مربیگری‌اش شکست سنگینی را به پیکان و داربینیان تحمیل کرد.

سپاهان – استقلال اهواز

شاید اگر بازی استقلال و پرسپولیس امروز برگزار نمی‌شد، این بازی حساس‌ترین دیدار هفته بیست‌وششم به شمار می‌رفت. استقلال اهواز که در آخرین بازی سال گذشته شکست سنگینی را به صبا تحمیل کرد، قصد دارد مقابل صدرنشین نیز بزرگی کند اما سپاهان، صدرنشین جدید لیگ مقابل استقلال نشان داد تیم بازی‌های بزرگ است و مانند تیم‌های بزرگ دیگر این شخصیت و توانایی را دارد که هرگاه بخواهد حریفان مقابل خود را شکست ‌دهد.

برق – مس کرمان

برق شیراز در نیم‌فصل دوم بردی نداشته است و مطمئناً محمود یاوری و شاگردانش به چیزی جز برد برابر مس فکر نمی‌کنند. برق که در نیم‌فصل اول دوران بسیار خوبی را سپری می‌کرد در کرمان این تیم را شکست داده اما برق با آن روزها فاصله گرفته، همانطور که مس نیز با حضور قلعه‌نویی کاملاً متفاوت شده و حالا انگیزه برد و برتری نزد آنها موج می‌زد. برق در حافظیه به دنبال اولین برد خانگی خود در نیم‌فصل دوم است.

پاس – ابومسلم

برد شیرین پاس در ابتدای فصل مقابل برق، شاگردان بگوویچ را به لحاظ روحی در بالاترین حد ممکن قرار داده است. ابومسلم هم بعد از جهش خوبی که با مظلومی داشت بعد از باخت به مقاومت، تا حدودی متزلزل نشان داد اما ابومسلم حتی در هگمتانه نیز به چیزی جز برد نمی‌اندیشد.

کد خبر 47544

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز