چهارشنبه ۱۴ فروردین ۱۳۸۷ - ۱۵:۰۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: 11350 گواهینامه رانندگان متخلف از زمان شروع مسافرت‌های نوروزی تاکنون توقیف شده است

در همین مدت 32 هزار و هشتصد وسیله نقلیه  به دلیل حرکات مخاطره آمیز به پارکینگ منتقل شدند. به گزارش واحد مرکزی خبر، رئیس پلیس راه ناجا با اعلام اینکه طرح برخورد با رانندگان حادثه ساز از 27 اسفند سال گذشته شروع شد گفت : در این مدت 1270 گواهینامه یکساله رانندگان متخلف و بی توجه به مقررات راهنمایی و رانندگان نیز باطل شد.

سرهنگ علیرضا اسماعیلی افزود: حدود 61 درصد از تصادفات رانندگی در حدود 30 کیلومتری شهرها رخ داده است.

به گفته وی علت حدود 29 درصد تصادفات جاده‌ای تخطی از سرعت مطمئنه، حدود 28 درصد توجه نکردن به جلو و رعایت نکردن فاصله طولی، حدود 20 درصد انحراف به چپ و علت حدود 17 درصد تصادفات رعایت نکردن حق تقدم بوده است.

براساس اعلام رئیس پلیس راه کشور بیش از 45 درصد تصادفات رانندگی در تعطیلات نوروزی هم به علت خستگی و خواب آلودگی و توجه نداشتن به جلو هنگام رانندگی به وقوع پیوسته است.

وی همچنین با اشاره به تشدید طرح کنترل جاده‌های کشور یادآور شد: از آغاز طرح نوروزی 32 هزار و 800 وسیله نقلیه به علت حرکات مخاطره آمیز و حادثه ساز روانه پارکینگ نیروی انتظامی شده‌اند.

رئیس پلیس راه ناجا با اشاره به اجرای طرح کنترل سلامت جسمی و روحی راننده‌ها در تعطیلات نوروزی افزود : در این مدت 9100 راننده وسایل نقلیه عمومی و شخصی تحت کنترل این طرح قرار گرفتند و افرادی که از مواد مخدر و قرص‌های روان گردان استفاده کرده بودند از ادامه رانندگی آنان ممانعت و ضمن جریمه مالی خودروهای آنها توقیف و به پارکینگ نیروی انتظامی هدایت شد.

وی در پایان ضمن یادآوری تداوم طرح‌های کنترل جاده‌های کشور با بکارگیری تاکتیک‌های جدید پلیس گفت: پلیس راه با استفاده از بالگرد‌های گردشی بر فراز جاده‌ها، حرکت خودروها را کنترل و با رانندگان حادثه ساز برخورد قانونی می‌کند.

کد خبر 47499

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز