محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران پس از اینکه در توئیتر به توضیحات سازمان برنامه و بودجه درباره کمک دولت به بخش حمل‌ونقل عمومی تهران واکنش نشان داد امروز هم واکنش‌ها را متوجه واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور کرد.

محسن هاشمي

به گزارش خبرنگار همشهری آنلاین، سازمان برنامه‌ و بودجه در پی اظهارات محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران مبنی بر اینکه «سرانه‌ محیط زیستی و حمل و نقل عمومی تهرانی‌ها در بودجه ۹۹ در حد صفر است» که هشتم دی ماه در جلسه شورای شهر تهران بیان شد، توضیحاتی را برای رسانه‌ها ارسال و با ارائه اعداد و ارقامی از علکرد دولت در اختصاص بودجه به حوزه حمل‌ونقل عمومی دفاع کرد.

محسن هاشمی در پی توضیحات سازمان برنامه و بودجه، در صفحه شخصی خود در توئیتر در واکنش به توضیحات سازمان برنامه و بودجه نوشت: «سازمان برنامه و بودجه، مجموع اعتبار یارانه بلیط مترو برای امسال را ۸۰ میلیارد تومان اعلام کرده که با سهم متروی تهران از این مبلغ می‌توان هزینه‌های یک هفته از سال را در شرکت بهره‌برداری مترو تامین کرد! ممنونم از این سازمان که روشن کرد کمک دولت به حمل‌ونقل عمومی تهران چقدر ناچیز است!»

اما کنایه‌های محسن هاشمی به دولت در ارتباط با توسعه حمل و نقل عمومی در پایتخت، به این ختم نشده و صبح امروز چهارشنبه در حاشیه افتتاح پروژه‌های شهری منطقه ۲ شهرداری تهران، در جمع خبرنگاران حاضر شد و درباره سخنان محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور درباره اجازه به شهرداری برای خرید اتوبوس اظهارنظر کرد.

به گزارش شهرنوشت، هاشمی گفت: به گفته رییس دفتر رییس جمهور نمی‌شود کارها را پیش برد. ایشان می‌گوید حاضریم اجازاتی به شما بدهیم اما این اجازه‌ها باید در دستگاه‌هایی مصوب شود.

وی افزود: با این حال ما مصوبات خوبی در این زمینه داریم که کافی است اجرایی شوند. بر اساس مصوبه ۹۷ شورای اقتصاد، مجوز تهیه ۱۹ هزار اتوبوس برای کل کشور صادر شده که سه هزار اتوبوس برای تهران و کلان‌شهرها است و از آن سه هزار دستگاه اتوبوس، ۱۵۰۰ اتوبوس به تهران اختصاص داده شده است.

رئیس شورای شهر تهران اضافه کرد: شهردار تهران در سرمقاله خود در روزنامه همشهری عنوان کرد که به زودی پیگیری می‌کنند تا این اتوبوس‌ها به تهران برسد.

به گزارش همشهری آنلاین، چند روز پیش محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور در پاسخ به پرسش خبرنگاری درباره اظهارات برخی مسئولان شهری تهران مبنی بر این که دولت طی ۶ سال گذشته هیچ تلاشی در حوزه خرید اتوبوس درون شهری و همچنین توسعه خطوط مترو انجام نداده است؟ گفت: بانک‌های کشور تا جایی که توانسته‌اند بنا به توصیه دولت به مترو و شهرداری کمک کرده‌اند. توسعه مترو در حال انجام و پیگیری است و امروز نیز شهردار تهران در جلسه هیئت دولت اعلام کرد طی هفته گذشته دو ایستگاه مترو به خطوط مترو اضافه شده است.

واعظی همچنین درباره اینکه آیا دولت قصد ندارد اجازه واردات موقت اتوبوس درون‌شهری را به شهرداری تهران بدهد، ادامه داد: ما سیاستی در پیش گرفته‌ایم که بر اساس آن باید ترجیح دهیم آنچه که در داخل استفاده می‌شود توسط کارخانجات داخلی ساخته شود. در حال حاضر وزارت راه و شهرسازی برای تامین واگن قطارهای خود قراردادهایی در اراک و جاهای دیگر امضا کرده است. تولید اتوبوس بسیار ساده‌تر از این موضوع است و اگر آقای شهردار به این نتیجه برسند که نیاز فوری به اتوبوس دارند، می‌تواند درخواست خود را مطرح کنند؛ چرا که امکان صدور اجازه موقت برای واردات خودرو وجود دارد.

بنا بر گفته‌های واعظی، دولت می‌تواند در صورت درخواست فوری اتوبوس، اجازه واردات موقت را بدهد.

کد خبر 474803
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ناشناس IR ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
    0 0
    مردم از این وضع حمل ونقل با این اتوبوس های مشدی ممدلى بستوه امده اند بجای بحث های اختلاف انگیز بفکر راهکار درست و همکاری بین سازمان های مسئول باشید.