۲۰ پروژه فرهنگی، ورزشی و عمرانی منطقه ۲ تهران صبح امروز چهارشنبه ۱۱ دی ماه با حضور محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران و رسول کشت‌پور شهردار این منطقه افتتاح یا کلنگ‌زنی شد.

پيست اسكي

به گزارش خبرنگار همشهری آنلاین، رسول کشت‌پور شهردار منطقه ۲ تهران در آیین بهره‌برداری از پروژه‌های شهری این منطقه که در محل مجموعه ورزشی تازه افتتاح شده شهدای فرحزاد برگزار شد، گفت: زمینی که اکنون مجموعه ورزشی با نام و یاد شهدای فرحزاد در آن احداث شده، در گذشته محل تجمع معتادان بوده است که با برنامه‌ریزی صورت گرفته، یک مکان بی‌دفاع شهری به مرکز ورزشی برای خدمات ارزنده به شهروندان تبدیل شد.

وی از نخستین بوستان ویژه کودکان اوتیسم در فاز ۲ پارک نهج‌البلاغه که وفق شرایط کودکان مبتلا به اوتیسم مناسب‌سازی شده است، به عنوان پروژه دیگر نام برد که از امروز آماده بهره‌برداری و استفاده این کودکان می‌شود و افزود: مدیریت شهری در حوزه بسترسازی و ایجاد زیرساخت‌های خدمت‌رسانی برای گروه‌های سنی مختلف دارای برنامه است و در این میان لازم است برای کودکان به عنوان آینده‌سازان کشور، ویژه‌تر نگاه شود.

شهردار منطقه ۲ تهران در ادامه با اشاره به حجم بالای بیمارانی که از شهرستان‌های دور و نزدیک به بیمارستان‌های واقع در محدوده شهرداری منطقه ۲ تهران اعزام و بستری می‌شوند، گفت: همراهان برخی بیماران بعضا مکانی برای استراحت ندارند و ضمن اینکه در فشار روحی به دلیل مریضی بیمار خود هستند، دیگر نباید در فشار هزینه‌های بالای اقامت در تهران قرار داشته باشند. از این رو و به منظور جلوگیری از سرگردانی و حفظ کرامت همراهان بیماران، پیشتر یک همراه‌سرا در محله تهران ویلا تاسیس شده بود اما به دلیل تعداد بالای همراهان و درخواست‌ها برای اقامت در این همراه‌سرا، دومین همراه‌سرا نیز آماده بهره‌برداری شده است که در نزدیکی بیمارستان رسول اکرم (ص) منطقه ۲ تهران قرار دارد.

کشت‌پور در تشریح دیگر پروژه‌های عمرانی منطقه ۲ شهرداری تهران اظهار کرد: نخستین مدرسه اسکی چهار فصل با تجهیز به امکانات ویژه و در راستای تقویت سرانه‌های فرهنگی، ورزشی و تفریحی و با هدف آموزش این رشته ورزشی در پارک پرواز بام تهران راه‌اندازی شد. مدرسه اسکی در کنار پیست تیوپ سواری پارک پرواز با در اختیار داشتن امکانات و تجهیزات مناسب، آماده ارائه آموزش ورزش اسکی به شهروندان در دو بخش کودکان و بزرگسالان است.

وی از بهره‌برداری خیابان لبخند در بلوار دادمان تهران، افتتاح ۲ جایگاه سوخت‌رسان کوچک مقیاس دیگر در پارکینگ مجتمع تجاری پاسارگاد واقع در محدوده بزرگراه جلال آل احمد بعد از پل یادگار امام(ره) و پارکینگ پارک ژوراسیک و تجهیز سراهای محله شهرداری منطقه ۲ تهران به سالن تئاتر و ورزش به عنوان دیگر پروژه‌ها نام برد.

به گزارش همشهری آنلاین، همزمان با افتتاح این پروژه‌ها، کلنگ ساخت بازار میوه و تره بار در محله‌های ایوانک و فرحزاد به زمین زده شد و عملیات تعریض بزرگراه یادگار امام(ره) محدوده بلوار ایوانک تا دادمان و تکمیل مرمت و بازسازی زمین‌های چمن مصنوعی اشرفی اصفهانی، ایوانک، مجموعه ورزشی شهید لشگری و ... از سر گرفته شد.

همچنین امروز با حضور محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران از کارت شهروندی ویژه شهروندان منطقه ۲ برای بهره‌مندی از خدمات مراکز تفریحی و فرهنگی و همچنین استارتاپ های "کاراجابز" و با سلام" رونمایی شد.

کد خبر 474686
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha