یک فوریت متمم بودجه ۹۸ شهرداری تهران، طرح تحقیق و تفحص درباره بدهی ۶۹ هزار میلیارد تومانی، یک فوریت اصلاحیه مصوبه ساماندهی املاک و مستغلات شهرداری و طرح اصلاحیه مصوبه اعطای نشان‌های شهروندی در شورای شهر تهران تصویب شد.

شوراي شهر

به گزارش همشهری آنلاین، طرح تحقیق و تفحص از شهرداری تهران درباره بدهی ۶۹ هزار میلیارد تومانی که با امضای ۱۷ عضو شورای شهر تهران ارائه شده بود، در دستور کار یکصد و هشتاد و ششمین جلسه علنی شورای شهر تهران قرار داشت که با رأی موافق اعضای شورای شهر به تصویب رسید.

بررسی و مقایسه تطبیقی مدیریت کنونی شهرداری در موضوع بدهی‌ها، بررسی بدهی‌های شهرداری اعم از مناطق و شرکت‌ها و سازمان‌های وابسته تا شهریور ماه ۹۶، میزان انطباق این بدهی‌ها با مجوزهای شورای شهر و بررسی مطالبات شهرداری از اشخاص حقیقی و حقوقی از جمله موارد این طرح است.

به گفته بهاره آروین سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران، ۳۰ هزار میلیارد از این ۶۹ هزار میلیارد تومان بدهی ثبت‌ نشده است‌ و بدهی‌های معوق باعث از دست رفتن اعتبار شهرداری برای اخذ وام‌های بعدی است.

  • یک فوریت متمم بودجه ۹۸ شهرداری تهران تصویب شد

از دیگر مصوبات جلسه علنی امروز شورای شهر تهران، تصویب یک فوریت متمم بودجه ۹۸ شهرداری تهران بود که از سوی شهردار تهران به شورای شهر ارسال شده بود. این لایحه با ۱۵ رأی موافق و یک رأی مخالف تصویب و برای بررسی تخصصی به کمیسیون‌ها ارسال شد.

  • تصویب یک فوریت اصلاحیه مصوبه ساماندهی املاک و مستغلات شهرداری تهران

همچنین با اکثریت آراء اعضای شورای شهر تهران، یک فوریت اصلاحیه مصوبه ساماندهی املاک و مستغلات شهرداری تهران در جلسه امروز شورا تصویب شد.

حجت نظری، عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه در این مصوبه به ایجاد سامانه جامع اشاره شده و تاکید شده است که اسناد مالکیت در اختیار شهرداری تهران باشد، گفت: هنوز سامانه جامع املاک فعال نشده و دسترسی به آن کامل نیست. بسیاری از اسناد املاک نیز هنوز به نام شهرداری تهران نشده است و با این اصلاحیه در نظر داریم مصوبه ساماندهی املاک و مستغلات شهر تهران با قید فوریت بیشتر رسیدگی شود و این تعلل سه ساله پذیرفتنی نیست.

  • طرح اصلاحیه مصوبه اعطای نشان‌های شهروندی تصویب شد

در یکصد و هشتاد و ششمین جلسه علنی شورای شهر تهران، کلیات طرح اصلاحیه مصوبه اعطای نشان‌های شهروندی با 16 رأی موافق و یک رأی مخالف تصویب شد.

کد خبر 474534
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha