قاری سیف الله محسود یکی از فرماندهان کلیدی گروه شبه نظامی تحریک طالبان پاکستان در افغانستان کشته شد.

قاری سیف الله محسود

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از اسپوتنیک، «قاری سیف الله محسود» سخنگوی گروه تحریک طالبان پاکستان در بیرون از کمپ گالون در ولایت خوست شرق افغانستان به ضرب گلوله مردان مسلح کشته شد.

این گروه شبه نظامی مدعی شد که این حمله توسط شبکه حقانی انجام شده است.

حزب تحریک طالبان پاکستان در سال 2007 از سوی بیت الله محسود شکل گرفت و اکنون به چهار گروه تقسیم شده که شامل گروه سوات، گروه محسود، گروه آژانس باجائور و گروه دارا آدم کهل می شود.

قاری سیف الله محسود از رهبران اصلی گروه محسود در میان تروریست های تحت پیگرد از سوی پاکستان بود.

اخیرا نیز محسود در پیامی صوتی مدعی شده بود که گروهش ۷۵ حمله تروریستی در 2019 انجام داده که اکثر اهدافش رهبران محلی در مناطق شمالی و جنوبی وزیرستان بوده‌اند.

تحلیلگران می گویند، کشته شدن این رهبر ارشد طالبان پاکستان ضربه‌ای سنگین به این گروه است چون وی تلاش می‌کرد تا گروه‌های جدا افتاده را با هم متحد کند.

خبرگزاری آناتولی هم در گزارشی اعلام کرد که این رهبر کلیدی جنبش طالبان پاکستان (موسوم به تحریک طالبان پاکستان) در محوطه بیرونی اردوگاه «گولون» در استان خوست در شرق افغانستان مورد اصابت گلوله قرار گرفت و کشته شد. گروه طالبان پاکستان نیز این خبر را تأیید کرد.

بنا بر برخی گزارش‌ها، قاری سیف الله محسود در حمله تروریستی به یک دستگاه اتوبوس در کراچی در سال ۲۰۱۵ که به کشته شدن حدود ۴۵ تن انجامید و همچنین تعداد دیگری از حملات تروریستی که طالبان پاکستان مسئولیت آن را برعهده گرفته، دست داشته است.

شاخه پاکستانی طالبان در سال ۲۰۰۷ توسط بیت الله محسود پایه گذاری شد. این جنبش شامل چندین گروه شبه نظامی است که در امتداد مرز افغانستان- پاکستان مستقر هستند.

کد خبر 474273

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha