دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا روز پنجشنبه ۷ آذر در سفر اعلام‌نشده‌ای جشن شکرگزاری را با سربازان آمریکایی در افغانستان برگزار کرد.

trump

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز ترامپ در سخنانش در افغانستان گفت شورشیان طالبان با برقراری آتش‌بس در این طولانی‌ترین جنگ آمریکا موافقت خواهند کرد.

این دیدار ترامپ که نخستین سفر او به افغانستان از هنگام رسیدنش به مقام رئیس‌جمهوری و  یک هفته پس از تبادل زندانیان میان واشنگتن و کابل است، امیدها را برای برای احیای مذاکرات صلح افزایش داده است.

هواپیمای رئیس‌جمهور آمریکا در سفری شبانه از واشنگتن در پایگاه هوایی بگرام در کابل پایتخت افغانستان فرود آمد و ترامپ با رابرت اوبراین، مشاور امنیت ملی‌ کاخ سفید و گروه کوچکی از دستیاران و محافظانش در سرویس مخفی و گروهی از روزنامه‌نگاران همراهی می‌شد.

ترامپ با اشرف غنی، رئیس‌جمهور افغانستان دیدار و برای سربازان آمریکایی سخنرانی کرد.  

ترامپ در سخنرانی‌اش گفت: «طالبان می‌خواهد معامله کند و ما با آنها داریم صحبت می‌کنیم و می‌گوییم که باید آتش‌بس برقرار شود و آنها قبلا آتش‌بس را قبول نداشتند، اما الان به نظر من آتش‌بس را قبول دارند.»

ترامپ بوقلمون جشن شکرگزاری را برای گروهی از سربازان آمریکایی سرو کرد، در خوردن شام شب شکرگزاری با آنان همراه شد، با آنان صحبت کرد و عکس یادگاری گرفت.

کد خبر 466284

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha